söndag 23 januari 2011

Sköna söndag

Haft en rätt skön söndag idag måste jag säga. Började dagen med ett pass på gymmet alldeles på egen hand (bra gjort av mig). Vid lunchtid åkte jag och lämnade barnen till farmor då de skulle på Spårvägsmuséet (tips till alla föräldrar, superkul för småbarn iaf!). Jag och Jesper åkte till Heron city med hans bror A. Det blev bio och mat på O´Learys. Det finns ett biopaket för 200 kr där (bio + mat alltså). Vi såg "Love and other drugs" med Jake Gyllenhaal och Anne Hathaway. Helt klart sevärd romantisk komedi. På O´Learys fick man välja mellan tre olika rätter så jag och Jesper tog en var sin Cesarsallad med kyckling och vitlöksbröd. Jag åt krutongerna, dressingen och ett par tuggor vitlöksbröd men ärligt så tyckte jag inte vitlöksbrödet var speciellt gott. Brödet smakade sött och kändes bara degigt så varför äta det? hade lätt kunnat proppa i mig det om jag hade haft ett annat tänk men nu väljer jag med lite mer omsorg. Till bion åt jag lite godis, egentligen första gången på tre veckor. Ätit en enstaka godis ett par ggr de senaste dagarna men det har bara blivit en de gångerna. Nu valde jag med omsorg, gick länge och valde och det blev bara de jag verkligen, verkligen ville ha. Mineralvatten till det. Faktiskt lite hungrig redan så jag tar nog lite keso och päron med kanel. Ännu en toppenhelg!
Slutar nog med dagens mat.. tror inte det är så roligt att läsa för er.. ska försöka fixa lite bilder också, blir så tråkigt med bara text. Hojta till om det är någon där ute som vill att jag ska skriva om något särskilt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar