torsdag 20 januari 2011

Torsdag 20/1

En till bra dag matmässigt tycker jag själv. Vi var på informationsmöte på skolan ikväll. Hjälp, vår "lilla" Elias ska börja skolan till hösten. Helt sjukt vad tiden går fort! Jag vet inte om jag är redo för detta haha.. Tror ändå att Elias kommer stortrivas i skolan. Han är så intresserad av allt möjligt och snappar upp det mesta. Han är redan jätteduktig på bokstäver och siffror. Hela förra sommaren höll han på och frågade vad 4+6 var osv. Och han kunde själv svara på de flesta. Man kan inte annat än att vara superstolt. Fast det skulle man vara även om han inte var duktig på just detta. Man är ju stolt över sitt barn no matter what! Åh, mina små älsklingar. Helt fantastiskt att jag har gett liv till dessa två. De är så olika, både till utseendet och till sättet. Lite gemensamt har de iaf, båda är väldigt livliga och tosiga och självfallet världen finaste! Jag går alltid in på kvällarna och tittar på dem när de sover, pussar på dem och viskar att jag älskar dem. Har sedan jag blev mamma haft tanken att mina barn alltid ska veta att de är älskade och har föräldrar som är en trygghet för dem. Att de alltid ska veta om att det finns människor som finns där för dem i alla lägen. Jag kan inte sluta säga till mina barn att jag älskar dem helt enkelt. På kvällarna när jag säger godnatt och "jag älskar dig Elias" så svarar han nästan alltid "jag älskar dig mer", sötnosen! Och lillebrorsan är otroligt gosig och kramar en hårt och säger med hög röst "jag älskar dig mamma" eller så vill han viska något och då viskar han "jag älskar dig jättemycket".. gosingar! Finns nog inget bättre. Och jag tänker njuta av varje sekund för en dag kommer jag nog inte få allt det här och den tiden kommer snabbare än man tror.

Frukost: Vatten med citron och ingefära. havregrynsgröt med minimjölk, kanle, ca 1 tsk råsocker. Grönt te.
Mellanmål: 1 dl keso, 1 litet päron, kanel. Svart te med mellanmjölk, 1 sukett.
Lunch: Kyckling, gröna linser, vitkålssallad, rårivna morötter, sallad, tomat, lite fruktsallad (ca ½ dl). Grönt te.
Mellanmål: 1 dl kesella, 1½ dl blåbär, malen kardemumma, ca 1 tsk råsocker. Vatten.
Middag: Pannbiff, sallad, gurka, tomat. Vatten.
Kvällen: 1 godis (!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar