fredag 7 januari 2011

Detox dag 5: Fredag 7/1

Femte dagen och det börjar kännas riktigt bra. Har känt mig mycket piggare än på länge och detta trots att jag sovit knappt sex timmar och gått upp kl 5:13. Får se om jag däckar till "På spåret" ikväll..

Idag skulle jag prova ett detoxrecept till frukost, bovetegröt.. fy fan säger jag bara. Det var vidrigt! jag fick kväljningar av första tuggan så det blev inget av det. Fick slänga ihop en fruktsallad istället med avocado och det gick bra det med men inte så jättemättande.
Har glömt skriva att jag varje morgon sedan dag 3 dricker ett glas ljummet vatten med pressad citron o lite riven färsk ingefära. Inte det smarrigaste men det går bra att dricka. Första dagarna hade jag alldeles för mycket ingefära i så det brände i halsen men idag tog jag bara lite grann. Ok, här kommer dagens..

Frukost: Vatten med ingefära-citron. 1 avocado, 1 apelsin, 1/4 granatäpple (kärnorna) och 1 tsk kokos. Grönt te.
Mellanmål: 1 apelsin, en stor näve blandade nötter. Grönt te.
Lunch: Zucchinigratäng med rostade pumpafrön. Vatten.
Mellanmål: 1 apelsin (de är sååå goda nu!), lite nötter. Grönt te.
Middag: Grekisk sallad (1 port: isbergssallad, gurka, tomat, selleri, rödlök, 50 gr feta, 10 oliver, lite olivolja, rödvinsvinäger, svartpeppar)
Fredagsmys: Fruktsallad (1 apelsin, kärnorna från 1/4 granatäpple, ca 1 msk kokos). Vatten.
(råa grönsaker med avocadodip till sambon)

Jag är inte så sugen på godis idag heller. Är lite småhungrig emellanåt men det är lugnt. Imorgon ska jag göra något jag aldrig gjort förut- träna med mammsen! Hon har också köpt Friskis-kort så nu kan vi gå träna ihop ibland. Trevlig helg!!!

2 kommentarer: