måndag 24 januari 2011

Dagens middagstips

Köttfärs- och rotfruktssoppa blev det hos oss idag! Jag hade lite mer vätska, lite mer kryddor och buljong i. Jag brukar dock alltid ha i lite mer tomatpuré än vad som står i receptet men det är smaksak. Blev lika gott som vanligt! Gott till denna soppa är en klick creme fraiche (inte för mig just nu), rostade pinjenötter, en klick pesto eller bara lite klippt persilja som vi hade idag. Just det, jag kokade lite risoni till barnen och hade hembakat bröd till såklart, det har vi alltid. Givetvis kan man ha köpebröd. Jag gillar att baka bröd så jag har i princip alltid ett par olika hembakade sorter i frysen. T ex focaccia med örter går jättebra att frysa in och värma på nytt. Jag har varmluftsugn så det blir som nybakat, det blir det i vanlig ugn också. Idag blev det ett valnöts- och hasselnötsbröd som jag bakade innan jul.
Jag åt bara soppa idag och den mättade lagom inför träningspasset. Ok, tog en lite knaprig brödkant som ett av barnen lämnade, typ 1 msk bröd kanske.. men den bränner jag bort fortare än jag hinner säga brödkant!

http://www.recept.nu/1.307235/ulrika_davidsson/soppor_grytor/kottfars/kottfars_och_rotfruktssoppa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar