söndag 9 januari 2011

Detox dag 7: Söndag 9/1

Idag har jag känt mig seg och trött. Lite tråkigt med detoxen också. Jag älskar att fixa lite roligare frukost på helgerna, sitta och äta i lugn och ro och läsa DN. Men nu är det trist havregrynsgröt som gäller.. och det känns lite annorlunda när man skippar helgfika, fredagsgodis och lördagsmys.. ja ja. Försöker i alla fall att intala mig att två veckor inte är lång tid att strunta i allt skit. Jag har ju stoppat i mig en massa onödigt under lång tid så vad är två veckor?
Blev yoga idag vilket kändes skönt. Dock tyckte jag att den här yogaklassen var lite sämre än den jag gick på förra våren. Nu var det mycket "känn efter vad din kropp vill och hur den mår" vilket i sig inte är så tokigt men jag hade velat ha mer fysisk yoga. Gillar verkligen yoga. Man tänker ut kroppen och så slappnar man av i tankarna och jag har mått så himla bra av det. Får se om det nya vårschemat har ett annat pass som passar mig bättre.

Frukost: Vatten med citron och ingefära. Havregrynsgröt, 1 rårivet äpple, kanel. Grönt te.
Lunch: 1 liten flaska Saltå kvarns färskpressade blodapelsinjuice, 1 rawfood bar med kokos och nötter.
*yoga*
Mellanmål: En banan och en apelsin. Vatten.
Middag: Svart råris och ratatouille, sallad med vinegrette. Loka citron. Ca. 1½ dl fruktsallad.
Mellanmål: Grönt te, 6 pecannötter.

2 kommentarer:

  1. Imponerad! Själv skulle jag bli sjukt grinig av denna kost :-) /Fredrik

    SvaraRadera
  2. I know! men det är så skönt för kroppen när man kör denna detox så det är värt lite grinigt humör, eller grinig är jag ju inte kom jag på.. Happy days! /Johanna

    SvaraRadera