tisdag 11 januari 2011

Detox dag 9: Tisdag 11/1

Nedräkningen har börjat.. nu har jag detoxat fler dagar än det är kvar.. yes! Jag är så jävla nöjd över mig själv hittills. Jag ska inte falla i några frestelser innan veckan är slut. Ska givetvis försöka hålla mig nyttig efter detoxen också men just nu är fokus på att klara denna vecka.
I förmiddags var jag ganska hungrig trots att jag åt havregrynsgröt till frukost men kanske är det gårdagens ganska tuffa pass som gjorde sig påmind. Åt ju bara en banan efter passet igår, iofs behövdes inget mer då det var sent pass. Jag höll ut iaf. Hade lust att äta en massa nötter men jag hejdade mig, nötter innehåller ju en hel del fett och det får man passa sig för. En näve blev det. Bra så.
imorgon blir det tyvärr begravning (sambons farmor) och det kommer inte finnas mat som jag kan äta. Tror ändå att jag bara går på ceremonin och sedan tillbaka till jobbet några timmar. Sådana här grejer blir jobbiga. Svårt att sitta med när andra sitter och äter och man förväntas äta. Men jag står på mig. Får nog ha med mig en frukt i beredskap och sen lunch på jobbet eller nåt.

Frukost: Vatten med citron och ingefära. Havregrynsgröt, 1 rivet äpple, grönt te.
Mellanmål: 1 apelsin, en näve blandade nötter, grönt te.
Lunch: Grekisk sallad (lite för mycket feta kanske det blev? mätte inte riktigt), ½ avocado, babyspenat, olivolja, vitvinsvinäger. Vatten.
Mellanmål: 1 stort päron
Middag: Zucchinigratäng (ändrade lite på tomatsåsen men nästan samma som förra veckan) & salladsmix (pumpa-, solros- och sesamfrön, pinjenötter), vitkålssallad. Vatten.
Mellanmål: Färsk ananas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar