lördag 22 januari 2011

Lördagsrapport

Skönt med helg. Inatt hände det där otroligt roliga igen. Elliot kissade i vår säng.. åh vad jag älskar att gå upp kl 02 en lördagnatt och riva av lakan, bäddmadrass, täcken m m ur sängen. Hade tänkt gå upp tidigt och gå på morgonpromenad men jag var helt slut i huvudet och orkade helt enkelt inte. Fick istället sovmorgon till 8:30.
Denna helg var det min städhelg så jag städade medan Jesper åkte iväg och tränade, motivationen är på topp här hemma! Kul att vi matchar varandra för en gång skull ;)
Idag var det även premiär för denna termins "roliga timmen" i Brännkyrka kyrka. Varje lördag (förutom lov) har de bio för alla barn. Kostar bara 75 kr/person och termin så det är ju ett riktigt kap. Ligger nära oss också så det är lätt att åka dit själv med barnen. Om inte detta vore toppen nog så säljer de även godis, fika och snacks utanför biosalongen. För 15 kr får man en smakis och en stor påse blandat godis (choklad, klubba, tablettask m m). Rekommenderas alltså!

Satsar på träning imorgon. Ska försöka gå upp tidigt och ta mig till Friskis. Mamma jobbar helg denna helgen så jag får ta mig dit själv. Känns helt ok nu när jag gymmat ett par gånger. Är egentligen sugen på jympapass och har för mig att den som håller mitt favoritpass på måndagar leder ett pass på söndagar men får se. Borde verkligen styrketräna så jag iaf tränar styrka 1 g/v. Borde träna en gång till/vecka men får inte ihop det tidsmässigt. Skulle iofs kunna köra någon sorts hemmaträning med gummiband eller bara med kroppens egna motstånd men jag brukar inte vara så motiverad. Vi har även ett litet gym i källaren på jobbet men har inte fått tag på de som kan visa mig rummet. Funderade på att ev. försöka klämma in ett snabbt pass på lunchen en gång i veckan.
Sjukt att jag nästan fått träningsabstinens senaste dagarna. Är smått rastlös och börjar få dåligt samvete för att jag inte tränat sedan i onsdags. Men samtidigt har jag massor med annat i livet som jag måste ta hand om och även försöka klämma in lite vila där emellan, det gör jag alldeles för lite tror jag. Dygnet har helt enkelt för få timmar..

Frukost: 2½ skiva kalkonbacon stekt i pyttelite olivolja, äggröra (2 ägg, 1 äggvita, lite mellanmjölk, alt, vitpeppar, lite flytande smör o rapsolja). Färskpressad apelsinjuice (mums!). Grönt te.
Lunch: 1,2 dl keso, 1 stort päron, kanel. 6 hackade mandlar. Vatten.
Mellanmål: ca 45 gr nötter, 2 apelsiner, vatten. (på bion)
Middag: Helstekt fläskfilé, ugnsrostad paprika, rotselleri, morot, rödlök, 2 klyftpotatisar, lite hemmagjord pesto & smal bearnaisesås (gjord på äggula + lättkesella då jag inte hade annat hemma). Mineralvatten. 1 godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar