söndag 16 januari 2011

Detox dag 14: Söndag 16/1

Yes! Sista dagen och det känns oroligt bra. Fan vad bra jag är. Gick upp kl 7 imorse och var på Friskis kl 9 för att träna med mamma. Riktigt bra, nu kan jag nog komma igång med lite styrketräning känns det som. Kul att träna med mamma också.
Idag har jag varit på språng nästan hela dagen. Först träning på söder, hem, till Mc D med barnen, till Kungens Kurva och titta på köksfläkt med två barn som vägrade lyssna och bara sprang runt som två galningar o busade (grr) och sedan hem igen för att laga lite middag. Kusin I och hennes man R kom och åt söndagsmiddag med oss. Efter maten blev det så otroligt svennebananigt då sambon och R åkte och köpte bingolotter till oss. Ha ha.. pensionärsvarning. En riktigt skön dag, ja hela helgen har faktiskt varit bra.

Känns lite konstigt att jag imorgon faktiskt får äta vad jag vill.. ändå vet jag inte vad jag ska äta. Ska ju inte vräka i mig en massa mat men ändå. Det enda jag planerat för är en kopp svart te med mjölk och suketter. Har ett favoritte från Himalayas tehandel som heter Vinterlunden. Det dricker jag alltid på morgonfikat på jobbet. Jag måste dricka det ur en speciell kopp på jobbet, annars smakar det inte lika gott. Jag har provat att dricka det hemma men det är inte alls lika gott som på jobbet. Konstigt men sant.
Jag är ju en planeringsmänniska och för att den här familjekarusellen ska gå runt så är planering a och o som man säger. Jag skriver t ex matlista för minst en vecka framåt, ofta två. Storhandlar så allt finns hemma, fryser in kött osv så att det alltid finns. Skulle aldrig orka med att handla efter jobbet varje dag. Sambon och jag tar städningen varannan vecka, på vardagarna har vi våra matdagar då vi lagar mat och städar köket. Funkar faktiskt otroligt bra. Det blir ändå aldrig 50-50 med hemarbetet men detta gör iaf att vi hjälps åt med det mest nödvändiga.

Matlista för veckan:
Måndag: Kycklingsallad
Tisdag: Rotfruktsbiffar /fiskpinnar till barnen
Onsdag: Köttfärs & zucchinigratäng (tänkte göra detoxgratängen men varva med köttfärssås ist)
Torsdag: Minestrone (med pasta för den som vill)
Fredag: Kyckling i pitabröd
Lördag: Fläskfilé med ugnsrostade grönsaker och klyftpotatis
Söndag: Bio och middag på restaurang

Och så dagens...

Frukost: Vatten med citron och ingefära.1 dl sojayoghurt, 1 tsk honung, fruktsallad (½äpple, granatäpple, färsk ananas, 1 apelsin). Grönt te.
*styreksträning*
Mellanmål (direkt efter träningen): Brämhults jordgubbs- och passionsmoothie.
Lunch: Gårdagens morotssoppa. Vatten.
Mellanmål: Några paranötter
Middag: Quinoasallad med stekt halloumiost (quinoa, babyspenat, tomat, svarta och gröna oliver, halloumi stekt i olivolja).
Mellanmål: 5 mandlar, 2 dadlar. Vatten.

2 kommentarer:

  1. Tack för en mysig söndag. Du är bäst. Love u <3

    SvaraRadera
  2. Tack själv, det var trevligt! Du är bäst med.. och tack för frisörhjälpen! Love och puss.

    SvaraRadera