måndag 9 maj 2011

Detox dag 4: måndag 9 maj

Yes! Jag känner äntligen att jag är på G. Börjar känna igen mig själv, få tillbaka lite av sisun. Inte på toppen än men jag klättrar uppför berget.
Första dagen på jobbet under denna detoxperiod och det har gått förhållandevis bra. Lite trött blir man emellanåt och lite hungrig då och då. Har upptäckt sojamjölk (osötad såklart) och det är jättegott till rött te. I grönt te vill jag inte ha någonting i men i rött te är det gott med sojamjölk faktiskt. Wow! Nya tider kan man säga. Alltid haft någon äckelkänsla inför sojamjölk, kanske för att min kusin fick dricka det när han var liten och vi andra också ibland. I helgen hittade jag två nya tesorter som var supergoda. Det gör mig extra glad då teet har en stor plats i mitt liv, ha ha.. "it´s just tea" men ändå, I love it!

Älskar vaniljsmak!


Gott och fräscht med tropisk smak. Jättegott på sommaren att göra iste på detta te!

Just det.. en liten personlig breakthrough- träning! Äntligen kom jag iväg. Denna dag har varit helt perfekt ur mat- och träningssynpunkt. Följt detoxmaten och kört ett tufft träningspass. Gav järnet fast jag är lite ur form men faaan vad nice det känns efteråt! Lyckorus!

Dagens:

Frukost: 1 glas varmt citronvatten. Havregrynsgröt, 1 rivet päron, kanel. 1 kopp grönt te. (glömde omega 3!!)
Mellanmål: 1 äpple, 2 nävar blandade nötter och några torkade fruktbitar (små). Grönt te.
Lunch: Rårisfylld paprika, coctailtomater
Mellanmål: Några små torkade fruktbitar. 1 banan. Rött te med sojamjölk, ½ tsk honung.
Middag: Zucchinigratäng (idag grillade jag zucchiniskivorna i en grillpanna först med olivolja, salt och peppar, blev mycket godare!), 6 paranötter
Träning: Medeljympa (finally!!!!)
Mellanmål: 1 banan, massor med vatten

Oh, Happy Days!!!

1 kommentar: