fredag 6 maj 2011

Here we go again

Ja jag fick en liten spark där bak och tänkte att jag kär den där detoxen igen. Att köra den nu är egentligen enda tillfället under våren där det passar ganska bra. Självfallet är det lite kalas inbokat denna och nästa helg men jag tror att jag kan fixa det ändå. Man måste inte äta tårta på kalas, jag får helt enkelt äta min detoxmat innan jag åker iväg och sedan ta med mig t ex frukt och nötter. Det går bra bara man är lite förberedd. Så nu kommer jag göra bloggen lite tråkig med matdagbok för min egen skull. Jag saknar en blogg om detox med lite tips och recept... googlat men inte hittat något jätteroligt. Men jag har för mig att jag mådde ganska bra av detoxen. Just nu behöver jag göra något radikalt känner jag. Kroppen ska bli kvitt alla gifter och crap som man stoppat i sig.

Allt detta är tillåtet:

Frukt: Ananas, Apelsin, Aprikos, Banan, Blåbär, Fikon, Citron, Grapefrukt, Hallon, Jordgubbar, Körsbär, Mango, Melon, Papaya, Persika, Plommon, Päron, Vindruvor, Äpplen, Torkad frukt

Grönsaker: Avocado, Blomkål, Broccoli, Fänkål, Groddar, Gurka, Haricot verts, Kronärtskocka, Mangold, Morötter, Oliver, Persilja, Pumpa, Rotfrukter, Sallad, Spenat, Squash, Tomat, Vattenkrasse, Vitkål, Ingefära, Lök, Vitlök

Annat: Bönor, Kikärtor, Linser, Alger, Tofu, Bovete, Quinoa, Råris, Frön, Naturella nötter, Chévreost, Fetaost, Halloumi, Alla kryddor, Örter, Vegetabiliska oljor, Grönt/Rött/Vitt/Örtte, sojabaserade produkter, naturell yoghurt är ok någon gång

Inte tillåtet:

Processad och raffinerad mat
Härdade vegetabiliska oljor
Mejeriprodukter
Animaliskt protein: kött, fisk, fågel, skaldjur, ägg
Spannmål som vete, havre, korn och råg
Socker och salt
Alkohol, kaffe och cigaretter

1 kommentar: