onsdag 18 maj 2011

Detox dag 13: onsdag 18 maj

Idag har jag varit sugen på allt möjligt. Längtar efter att detoxen är slut faktiskt. MEN jag får inte börja spåra ur nu. Det klassiska är ju att man äter strikt under någon diet med en massa "förbjudna" saker och sedan när den är slut faller man dit och bara äter av allt som varit förbjudet. Nej, jag ska göra mitt bästa nu för att försöka hålla mig borta från allt skit. Svårt kommer det bli nu när det är kalas, fester osv men men.. lite måste man njuta också men det får inte gå över styr.
Idag har det blivit lite för mycket nötter och ingen ordentlig middag då jag och några jobbarkompisar körde på after work i lite annorlunda tappning. Vi gick på skrattklubb och skrattade. Helknasig grej men ganska kul. Jag har provat "skrattyoga" förra sommaren då vi hade möhippa för min kompis M. Vi hyrde då in en skrattyogainastruktör som vi skrattade med i Vasaparken en kall sommarmorgon. Jag har nog aldrig skrattat som jag gjorde den timmen. Skrattklubben var inte riktigt lika bra men den fick absolut godkänt. Och kul att göra något sådant med jobbarkompisarna. Efteråt gick vi till en pub på söder men jag tog inget alkoholhaltigt, dock var jag riktigt sugen. Åh, det är så gott med engelsk cider eller ett glas vin..

Imorgon har vi studiedag på jobbet och går ut och äter lunch. Jag har varit smart och beställt vegetariskt alternativ så förhoppningsvis blir det gott. Vi ska till en köttrestaurang så jag hade gärna ätit kött men jag måste ta det lite lugnt med maten direkt efter detoxen så det inte blir knas. På fredag är det personalfest med trerätters och då har jag också beställt vegetariskt alternativ fastän detoxen officiellt är slut. Man kan ju inte börja äta en massa kött två gånger om dagen utan man får sakta lägga till t ex kyckling som är lättsmält.
Idag blev det iaf ingen middag riktigt utan jag har mest småätit för att få energi.. känns inte så bra. Ibland blir det inte som man har tänkt sig helt enkelt.

Frukost: Vatten med citron. 1 dl sojayoghurt, ananas, rostad kokos. Grönt te.
Mellanmål: Rött te med sojamjölk och ½ tsk honung, 1 banan, nötter.
Lunch: Auberginerullar med halloumi och tomatsås, grönt te
Mellanmål: 1 stort päron, rött te med sojamjölk, pistagenötter
"Middag": smoothie på färska bär och frukter, inget tillsatt socker, loka citron
"Mellanmål": 1 dl sojayoghurt, färsk ananas, rostad kokos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar