söndag 15 maj 2011

Detox dag 9: lördag 14 maj

Usch vilken dag.. blev inte så bra idag. Väcktes tidigt av barnen och sedan har det varit mycket bråk och gnäll av och till under dagen. Jag tog en promenad imorse innan frukost, blev så lack av skriket och gnället så jag behövde komma ut lite.
Vi var bjudna på dop idag och åkte iväg på det. efteråt serverades jättefina smörgåstårtor och blåbärsprinsesstårtor.. mm.. Det såg fruktansvärt gott ut och jag var så sugen på att ta men stod emot. Tyvärr hade jag inte laddat med något som jag kunde äta. Kunde ju ha tagit med mig någon frukt, nötter el. dyl. men glömde helt bort det. Så jag tog ett par gurkbitar och lite färska bär som fanns separat från tårtorna. Var helt skakis pga energilöshet och det blev inte bättre av att barnen sprang och härjade vilt. Blev inte många lugna stunder men så är det ju med barn. Livliga är de och mycket spring i benen har de också. Inte mycket att göra än att gilla läget. Hade tänkt gå ut och springa ikväll men det blev inte så. Förutsättningarna är inte de bästa efter att ha varit trött, grinig och ätit dåligt. Middagen blev inte heller så god som jag hade tänkt så jag åt faktiskt inte upp (ovanligt). Jag ska försöka satsa på en löptur imorgon istället. Får se hur pigg jag är då. Dumt egentligen att göra detoxen nu när jag behöver träna inför vårruset.. man behöver lite mer i kroppen än frukt och grönsaker om man ska orka. Därför tror jag att jag kommer sätta stopp för detoxen senast nästa helg. Funderade nästan på att köra lite längre än 14 dagar men jag vill gärna springa vårruset så då behlver jag ladda lite. Efter 14 dgr ska jag lägga till proteiner och lite kolhydrater men jag ska ta det lugnt och försiktigt förhoppningsvis. Ska införa havregrynsgröten igen för den är bra.
Lördagen avrundades med filmkväll. Blev The Tourist. Helt ok film, bra skådisar men lite tramsigt emellanåt. Godkänt men inte mer. Dock väldigt fina miljöer och Angelina Jolie ser ju helt fantastisk ut i filmen. Riktigt fina kläder och hela hon är ju jättevacker, en riktig Hollywoodstjärna.

Dagens mat:

Motion: ca 45 min promenad
Frukost: Vatten med citron. 1 dl sojayoghurt, 2 dl fruktsallad, 1½ msk rostad kokos
Mellanmål: Nötter, 1 äpple, vatten
Middag: Knappt en halv portion vegetarisk thaigryta (blääh!), bigarråer, vitt te
Mellanmål: Pistagenötter, lite popcorn, några melonskivor, jordgubbs- och apelsinsorbet med passionsfrukt (var ju filmkväll och lördag trots allt)

1 kommentar: