onsdag 11 maj 2011

Detox dag 6: onsdag 11 maj

Seg dag idag. Sov dåligt inatt så jag var riktigt trött och seg pga det. Innan detoxen hade jag tagit till några koppar svart te men inte nu. Håller mig stenhårt till detoxen. Trots tröttheten och energilösheten tog jag mig ut på första löprundan för i år! Jag är överlag nöjd med att jag tog mig ut, sprang mestadels men däremot är det en bit kvar till där jag vill vara konditionsmässigt. Kändes väldigt tungt att springa, dock skönt i det fina vädret! Nej, nu ska jag fokusera på det positiva och det är att jag kommit igång. Ska springa minst en runda till denna vecka, i bästa fall två.

Dagens:

Frukost: Vatten med citron och ingefära. 2 dl fruktsallad m. 1 dl sojayoghurt, 1 msk rostad kokos. Grönt te.
Mellanmål: 1 äpple, några nötter. Rött te med sojamjölk, ½ tsk honung.
Lunch: Råris med ratatouille, färska jordgubbar, vatten. Grönt te.
Mellanmål: 1 banan. Mango- och äppeljuice (färskpressad utan tillsatser), några torkade körsbär (utan tillsatt socker).
Middag: Potatissallad med grönsaker, citronmarinerad broccoli. Vatten.
Motion: Intervaller löpning/gång ca 35-40 min, klassisk planka 3x35 sek, två magövningar, stretch.
Mellanmål: Tropisk fruktsallad (färsk ananas, kiwi, melon, passionsfrukt, några bigarråer), 2 msk nötter.

Bjuder på dagens middagsrecept också, gjorde om receptet lite men ursprungsversionen är Ulrika Davidssons.

Potatissallad, 2 port.

6 kokta kalla potatisar
1 knippe färska rädisor
½ paket färska sockerärtor
½ purjolök
1 knippe dill
2 msk olivolja
2 tsk dijonsenap
1 msk vatten
1 tsk flytande honung
1 tsk rödvinsvinäger
havssalt, svartpeppar
coctailtomater

Skär potatisen i bitar, rädisorna i halvmånar och strimla sockerärtorna. Strimla purjolöken och finhacka dillen.
Blanda dressingen i en stor skål; olja, senap, honung, vinäger och vatten. Krydda med havssalt och nymalen svartpeppar. Vänd ner potatis,dill och grönsaker och blanda dem med dressingen. Halvera tomaterna och toppa med dem i salladen. Går givetvis bra att byta ut eller lägga till andra grönsaker.


Riktigt smarrig sommarmat! Bild från arla.se


3 kommentarer:

  1. Att du tog DIG ut och sprang..bra gjort...

    SvaraRadera
  2. Sådan är jag.. har jag bestämt mig för något så blir det oftast så!

    SvaraRadera
  3. Härligggggg inställning. Du har "DET".

    SvaraRadera