onsdag 4 maj 2011

Fan fan fan...

Usch.. det går inte så bra för mig. Jag håller på att tappa all motivation och ork när det gäller träning o kost. Fan fan fan. Vittu rent ut sagt. Nä, nu gäller det att ta sig i kragen och hitta tillbaka. Jag vet ju att jag kan bättre men fan vad svårt det är (nej det är det inte). Sommaren är snart här och jag mår redan dåligt över hur jag ser ut. Ibland måste man nå botten för att ta sig upp men fan.. mucho fan. Kanske det som behövs. Fan igen. Kom igen då Johanna! Det här går ju inte. Nej så här ska vi inte ha det.

Hur gjorde jag nu igen?
Inspiration
Målbild
Delmål, slutmål. Kanske någon belöning (ej mat) på vägen.
Hur gå till väga? det här har jag ju gjort så många gånger förut så jag ska kunna göra det igen. Röra på sig, äta bra.
Plan B, C och D. När det fuckar till sig.
Varför? vad vill jag uppnå? Hur ska jag ta mig dit.
Fokus, motivation, inspiration. Här saknas det lite sisu men jag ska fixa det. Jag är ingen "quitter" som det heter. Jag ger ALDRIG upp. Detta ska inte besegra mig.

Egentligen ska det inte behöva vara så komplicerat och ibland blir det för mycket. Man ska inte svämma över, lite i taget, ett steg i taget liksom. Jag vet hur det blir när jag vill så mycket på en och samma gång. Går inte. Så jag tänker så här. Jag har tors-sön på mig att svara på ovanstående frågor och göra upp en plan. Inget jätteradikalt men planering är A och O. Allt går så mycket lättare då. Jag vet ju ungefär vad som fungerar för min kropp. Så nu funderar jag på om jag ska köra en två veckors detox igen för att ge kroppen en bra start, köra en vårstädning helt enkelt. Dock är det svårt med maten när det finns en del inbokat, t ex jobbfest 20 maj, dock skulle jag hinna om jag börjar på fredag. Men tror att det kanske blir en Halv åtta hos mig middag innan dess och då blir det ju trist att säga nej till alkohol och kött m m. aaah... trist. Annars är det det gamla vanliga receptet; magert och "rent" protein, inget socker, lite men bra kolhydrater, lagom med nyttigt fett, träning osv. Det senare låter ju hälsosamt och bra också men det hade varit nice och rensa kroppen från allt skit jag stoppat i mig på sistone. Det är sjukt jobbigt de första dagarna men hey.. livet är inte alltid lätt. What´s a girl to do?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar