söndag 29 maj 2011

Mors dag

Så var det Mors dag idag. Blev väckt av killarna med ett paket. Fick en fint inslagen låda med ett badskum och två badbollar som barnen själv fått välja ut. Badskummet var grapefrukt, en badboll var choklad och mjölk och den andra var, och nu kommer det roliga, "erotisk".. ha ha haa vad jag skrattat! Elias hade sagt till sin pappa att han ville köpa en t-shirt som han kunde rita ett hjärta på.. min lilla Bubbis! Världens bästa!

Morgonen ägnades åt städning då vårt hem varit totalt kaos i flera dagar. Jag mår inte bra i oreda så nu njuter jag av att det är städat och rent. Vi hann även med lite handling efter lunch. Jag fick äntligen tag på lecakulor till balkongblommorna och en till balkonglåda med ställning. Jespers föräldrar kom över på lite mors dag fika, tyvärr hann jag inte baka något (trist!) men jag köpte en prinsesstårta på City Gross och den var riktigt god! Jag hann fixa i ordning balkongen också vilket känns toppen. Skruvade bort en ful svart hylla som störde mitt öga väldigt mycket. Nu har jag tre balkonglådor med röda och vita blommor (passar markisen som är röd- och vitrandig), röd matta och lite annat smått och gott. Finns en del jobb att göra för att det ska bli som jag vill ha det men nu har jag tagit det vi haft sedan förut så det känns helt ok ändå. Det blev sittplatser och blommor och lite mer ombonat än vad det var innan. Lyckades även få bort en kartong med krukor så det inte ser så stökigt ut. En ganska lagom skön söndag måste jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar