fredag 6 maj 2011

Detox dag 1: fredag 6 maj

Ok.. kör egna inlägg för matdagboken. Bestämde mig lite i all hast för detta och var inte särskilt förberedd. Denna dag är därför inte helt optimal ur detoxsynpunkt.

Frukost: 1 glas vatten, 2 omega 3 kapslar, 1 port. havregrynsgröt med ett rivet päron och kanel. Tog mjölk i först men hällde ur då jag inte ska äta mjökprodukter. 1 kopp grönt te.

Mellanmål: 1 äpple, 5 mandlar. 1 kopp grönt. (1 liten kaka slank ner, ångrade mig sedan, så onödigt)

Lunch: Tomatsoppa med zucchini och färsk basilika, vatten, 1 kopp grönt te

Mellanmål: 1 banan, vatten

Mellanmål: (På väg hem, stopp i trafiken) några cashewnötter

Middag: Rotfruktsbiffar, 2 rutor choklad (but why?)

Mellanmål: ca 2 dl popcorn (ej detox), några bitar gurka och hoummus

Kändes bra på morgonen och dagen men mot eftermiddagen och kvällen började tröttheten och huvudvärken komma. Men jag vet det, det är så i början av detox. Imorgon ska jag satsa på en bättre dag. Som sagt blev det lite hastigt idag och jag fuskade lite med popcorn och choklad. Men det är ganska små mängder och jag har hela två veckor på mig att sköta mig, och det ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar