söndag 15 maj 2011

Detox dag 10: söndag 15 maj

En ganska soft dag idag. Fixat lite hemma. Åkte och köpte en liten del till avloppsröret i badrummet som hade spruckit. Och jag lagade den alldeles själv. Ingen big deal men jag känner mig nöjd över mig själv när jag fixar saker här hemma. Vuxenpoäng!
Det bästa med denna dag måste ändå vara att jag trots huvudvärk och trötthet tog mig ut och sprang igen. Och inte nog med att jag tog mig ut.. jag sprang HELA rundan!!! YES! F*n vad bra jag är. På jogg.se står det att min runda skulle vara 5,25 km men det låter lite för mycket. Jag sprang iaf ca 30 min i sträck och jag är SÅ nöjd med mig själv. Hade börjat tappa hoppet lite då jag inte har så lång tid på mig att träna inför vårruset men nu fick jag genast en kick. Kanske gick det bättre att springa då jag åt lite onödiga kolhydrater idag? ja ja.. ska inte analysera allt för mycket. I can and I will make it!
Nu hockey VM. HEJA SUOMI!!!!!!!!!!!!

Frukost: Vatten med citron. 1 dl sojayoghurt, 2 dl fruktsallad, 1 msk rostad kokos. Grönt te.
Mellanmål: 1 banan, vatten.
Lunch: Wokade grönsaker med cashewnötter och lite vitt ris (EJ detox med vitt ris, aja baja mig!), vatten.
Mellanmål: lite popcorn (ännu mer aja baja!), mineralvatten
Middag: Ett grönt äpple (var inte så hungrig när jag kom hem så det blev bara ett äpple för att få lite snabb energi inför löpningen)
Träning: 30 min löpning, klassisk planka 2x 30 sek., magövning ("saxen")
Mellanmål: Mangodrink

1 kommentar: