torsdag 12 maj 2011

Detox dag 7: torsdag 12 maj

Halvvägs redan.. en veckas detox avklarad! Varit trött idag och haft träningsvärk men den senare är bara positiv smärta. Annars inget särskilt. Jo, det är det visst! Hur kunde jag glömma det bästa av allt... minus 3,5 kg på vågen, Yey!!! Nu är ju inte vikten det viktigaste (ha ha) men jag känner mig mycket bättre när jag ser resultat. Hoppas på lite mer minus under kommande veckan men sist jag detoxade så har jag för mig att jag gick upp lite i vikt efter att jag först gått ner.. ja ja.. återstår att se!

Idag slutade jag tidigt för att gå titta på vad Elias pysslat med under vårterminen på förskolan. De har bl a jobbat med cirkus-projekt och hade spelat in en film med olika cirkusnummer. Så söta. Elias var trollkarl bl a. Han visade stolt upp vad han ritat och pysslat med. Vår kloka, fina lilla älskling. Tiden går så otroligt fort. Elias börjar ju redan 6-års till höst, jisses! Idag fick vi i alla fall veta vilken klass han ska börja i och vilka andra från förskolegruppen som hamnar i samma klass. Som tur är så hamnar han troligtvis i samma klass som hans bästa kompis M så det blir roligt. Men tyvärr blir det stora klasser.. 28 barn i varje klass med 3 personal. Men det är väl så idag, får bara hoppas att de klarar sig.

Frukost: Vatten med citron och ingefära. 1 dl sojayoghurt, 2 dl fruktsallad, 1 msk rostad kokos. Grönt te.
Mellanmål: Några torkade körsbär, 1 liten avocado med limejuice och salt, 1 kiwi. Rött te med sojamjölk, ½ tsk honung.
Lunch: Potatisallad med grönsaker, citronmarinerad broccoli. 2 mandlar. Grönt te.
Mellanmål: 1 banan, några torkade körsbär. Ca 10 popcorn på förskolan. Vatten.
Middag: Minestrone (utan pasta, ingen parmesan i, inget bröd till), vatten.
Mellanmål: Jordgubbs- och apelsinsorbet med passionsfrukt (detoxway of course!), rött te med sojamjölk, ½ tsk honung

1 kommentar:

  1. "Very good" Din matlista skapar inspiration.

    SvaraRadera