lördag 28 maj 2011

Shop til you drop

Idag har jag umgåtts med mamsen. Hon fick av mig i födelsedagspresent bl a att vi skulle gå på afternoon tea på Esthers kaffe- och tehandel. Jättemysigt ställe med afternoon tea i lite mindre skala. Man får iaf välja valfritt te och så får man varma scones till bordet. Sedan finns en buffé med marmelader, ost, knäcke, tunnbröd och lite småkakor. Precis lagom. Jättetrevlig personal också så det stället kan jag rekommendera. Tror det kostade ca 120 kr/pers. Efter fikat blev det shopping på söder med mamma. Inte så ofta vi umgås bara vi två men det gick ok. Jag lyckades hitta två bikinis! Blev även lite t-shirts till Elias, svarta ballerinas till mig själv och lite annat smått. Känns alltid kul att shoppa men pengarna rinner förstås iväg och räkningarna är inte ens betalda!

Annars då? Ja inte så jättemycket har hänt. Borde ha tagit mig ut och sprungit idag men jag var helt slut efter en dag på stan. Dessutom kom jag hem sent och lagade middag, efter det är man ju bara mos. Elias och jag cyklade dock till affären efter middagen (som han sa var "jättegod, min favorit") och köpte lördagsgodis.

Imorgon är det Mors dag och då ska det bakas något gott, funderar på en hemmagjord prinsesstårta.. det var Elias önskemål, han älskar marsipanlocket ha ha.. Jag gjorde en prinsesstårta från grunden i höstas och det var den godaste prinsesstårtan jag någonsin ätit tror jag. Återkommer med recept om jag bakar den imorgon. Skulle ju iaf passa tillfället kanske med rosa lock? Å andra sidan vet jag inte hur mycket tid jag kommer ha till bakning, en hel del moment är de ju; bottnar, rårörda hallon (inte så svårt), hemmagjord vaniljkräm, grädden förstås (inte svårt heller) och sedan locket.. hmm.. ska fundera på det. Annars funderade jag på en hallonmoussetårta med browniebotten men brownien är godast om den fått stå över natten.. ja ja.. och biskvier mums filibabba! ja nu börjar det klia i bakfingrarna minsann!!! Rosa ska det vara! Annars är jag ingen rosa person... men i bakverk får det gärna vara.

Denna svarta blev det!

Denna bikiniöverdel blev det, dock ej underdelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar