måndag 16 maj 2011

Detox dag 11: måndag 16 maj

Åh, härliga måndag.. eller inte. Sov asdåligt inatt. Första väckningen var en gallskrikande Elliot som drömde mardrömmar. Upp och lugna, stoppa om och försöka somna om. Nästa väckning, satans huvudvärk. Tredje och fjärde väckningen likaså. Ja ja.. upp och hoppa kl 5:30! Pigg och glad-NOT. Överlevde dagen i alla fall. Huvudvärken gav med sig efter lunch men hade i stort sett en trist dag. Detoxmaten har jag skött bra ändå tycker jag. Dock börjar jag bli lite småsugen på annan mat, vanlig mat. En godisbit. En smörgås. Men detoxmaten är faktiskt god om man använder fantasin lite grann och anstränger sig och lagar god mat. Vilket jag gör. Dagens humörhöjare har ju givetvis varit Finlands megakrossning av Sverige.. ho ho hoo... Finland var jävligt bra igår. HYVÄ SUOMI!!!!!!

Tog mig till träningen ikväll.. det går bra nu hann jag tänka ungefär halva passet. Plötsligt börjar jag få väldigt ont på insidan av vristen.. skitont näör jag hoppar (vilket det är mycket av på passet). Sista tredjedelen fick jag ta det lugnt, gick verkligen inte att belasta höger ben. Kanske blev det lite överansträngt igår när jag sprang? kan inte komma på någon annan anledning.

Frukost: Vatten med citron. 1 dl sojayoghurt, 2 dl fruktsallad, 1½ msk rostad kokos. Grönt te.
Mellanmål: 1 banan, nötter, rött te med ½ tsk honung.
Lunch: Stekt sparris med tomatsalsa, grönt te.
Mellanmål: 1 liten avocado med lime och salt, 1 äpple, grönt te.
Middag: Quinoasallad med grönsaker, oliver och fetaost
Mellanmål innan träningen: 1 päron
Träning: Medeljympa
Mellanmål efter pass: några physalis, mangosorbet.

1 kommentar: