måndag 23 maj 2011

Helgen och lite till

Personalfesten visade sig vara en lyckad kväll. Vi gjorde oss i ordning på jobbet och drack lite bål innan festen. Väl på festen fick man lite mousserande vin, "råkade" bli två glas.. Det var bordsplacering så jag hamnade med en massa okända människor från samma organisation men det blev riktigt trevligt ändå. Ett par av dem hade jag träffat förut och de kände igen mig. Lite överraskande, jag tänker alltid att ingen kommer ihåg mig av någon anledning.. Jag har ett grymt minne för t ex patienter och folk på jobbet. Kommer ihåg ganska många och även vad de heter men sedan tror jag alltid att ingen kommer ihåg mig.. Som sagt blev det en riktigt trevlig kväll med nya bekantskaper och trevliga samtal!

I lördags blev det lite spontangrillning med J och hennes två härliga barn G och E samt kusin I och hennes man R. Kul med bara initialerna? trist kanske men jag anger ingen på denna blogg förutom mig själv ;) Vi köpte iaf en massa god mat. Jag marinerade kyckling och fläskkarré och så grillade vi lite champinjoner och halloumi också. Färskpotatissallad (yum yum) och en riktigt god jorgubbspaj på det.. och att icke förglömma rosévin.. Perfekt grillkväll med andra ord! (J om du läser detta så hittade vi "Lilly" i Elias rum).

Söndagen är inte mycket att skriva om men det blev lite fix hemma, cykling för barnen och äntligen hittade vi en hallampa att ha över spegeln. Nu är lilla hallen helt klar och det är dags att ta tag i den långa korridoren. Tavlor behöver sättas upp och sedan behövs en bättre möbel. Byrån som står där nu är alldeles för stor och djup. Och jag har en stor plan för balkongen men jag vet inte om jag skulle kunna lyckas få till det. Vill bygga en förvaringslåda som man även kan sitta på och även en lång bänk att sitta på. Vår balkong är inte så djup men däremot ganska lång. Lite svårmöblerad men jag tror på min plan. Den skulle ge flera sittplatser och det skulle även kunna få plats med lite krukor någonstans. Köpte faktiskt lite balkongblommor igår och smultronplantor som barnen kan plocka i på bästa Idas sommarvise-sätt.

Maten efter detoxandet hade väl kunnat vara bättre. Har saknat att äta "vanligt" för mycket inser jag. Snart är jag väl tillbaka på ruta ett igen.. Nu satsar jag istället på att springa 2-3 ggr i veckan och sedan fortsätter jag väl med måndagspassen tills midsommarveckan då Ringen stänger för renovering. Idag gick jag på just det passet och körde järnet! Fan vad bra det känns. Stod längst fram och kände mig helt oövervinnerlig.. inget kunde stoppa mig och energin flödade! Imorgon blir det "vila" och på onsdag vårruset. Sambon åker dessutom på jobbresa tidigt imorgon så jag blir solo ett par dagar. Som tur har man världens bästa familj som hjälper till det när det kniper. Typiskt nog har jag det lite körigt på jobbet dessa dagar så hämtningshjälpen är fenomenal. Tack, tack!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar