torsdag 19 maj 2011

Detox dag 14: torsdag 19 maj

Yes! "Sista" detoxdagen är här, äntligen! Dock har jag inte skött mig helt exemplariskt men men.. Vi hade studiedag på jobbet idag och jag hade ordnat med frukostfika till oss så det blev smörgås med pålägg.. aja baja men ack så gott! Nöjd över mig själv iaf, skönt att jag tog mig igenom detoxen åter igen. Jag kommer nog göra detta med jämna mellanrum i fortsättningen också. Riktigt skönt för kroppen! Resultatet av detoxen blev -3,5 kg så det är jag definitivt nöjd med. Nu fortsätter jag med detoxmaten och börjar lägga till lite annat i lagom takt. Imorgon blir det ju personalfest med trerätters middag så jag hoppas maten blir god (har beställt vegetariskt alternativ).
Ikväll blev det iaf en löprunda eftersom tiden börjar bli knapp inför vårruset. Tänkte försöka springa i helgen och sedan jympa på måndag och på onsdag är det ju redan vårruset! Idag gick det iaf bra igen, sprang hela rundan, dock gick jag kanske 1 minut i en liten backe på ca 4 km.. var ganska tungt idag men det har hänt något med mig mentalt. Förra löprundan gav mig självförtroende, jag tänker inte ens att jag inte ska orka springa utan jag förutsätter att jag nu ska springa hela rundan. Sedan kanske det inte går superfort (idag var det dessutom motvind) men att jag springer hela sträckan ger mig en riktig kick!

Frukost: Vatten med citron. 1 dl sojayoghurt, färsk ananas, 1½ msk rostad kokos. Grönt te.
Mellanmål: 1 stor skiva pumpabröd, bregott mindre, skinka, ost, paprika, gurka, melonskivor, rött te med ½ tsk honung och sojamjölk. Vatten.
Lunch: grönsaks- och linssoppa till förrätt, risfylld paprika med lite paprikaaioli, vatten.
Mellanmål: Grönt te, 1 havrechokladkaka (hade bakat till studiedagen)
Mellanmål: några tortellini, en sked quinoa, gurkbitar
Träning: Löptur ca 5 km, plankan 3x30 sek
Middag: Qionuasallad med grönsaker och fetaost, vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar