tisdag 1 februari 2011

Rapport från basiluskhärden

Halsontet som började i söndags visade sig vara halsfluss. Usch. Natten mot måndagen var hemsk. Vaknade var och varannan timme, kunde inte svälja och halsen kändes dubbelt så stor. Fick feber också, brukar sällan få det så jag var helt sänkt. Som tur var följde jag min instinkt och ringde vårdcentralen direkt på morgonen och fick komma och ta halsprov. Visade sig att det var streptokocker och jag fick penicillin. Eftersom jag fick en morgontid igår så hann jag ta en hel dags dos av medicinen igår och jag känner mig redan på bättringsvägen. Dock matt i kroppen av att inte ha kunnat äta eller dricka särskilt mycket igår. Idag har jag iaf ätit en skiva bröd (inte ätit bröd på fyra veckor) och omelett till lunch. Tog även en kort promenad till affären då jag var tvungen att köpa vissa grejer. Skönt med lite frisk luft också. Har lillkillen hemma då han också är förkyld. Nu håller jag tummarna för att resten av familjen klarar sig från dessa vidriga monsterbasilusker..

Jag återkommer med förhoppningsvis lite roligare inlägg snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar