onsdag 2 februari 2011

Ur balans

Lite ur balans nu i och med att jag blev sjuk. Ogillar det starkt. Känns som jag inte har kontrollen längre utan annat tar över. Är fortfarande sjuk. Sjukdomskänsla, ont i halsen, som en klump när jag sväljer, inget smakar speciellt gott egentligen. Matt och trött. Blir inte lättare när man har en liten gnällig och sjuk (soon to be) 3-åring i hasorna. Ja ja.. man får bita i det sura äpplet och tänka på attityden till detta. Jag kan ju gräma ner mig totalt, ge upp och skita i allt. Jag har definitivt slarvat med maten nu, har liksom ingen matlust ibland, blir ändå hungrig efter ett tag och försöker få i mig något osv. Jag ska inte börja få dåligt samvete men jag kan erkänna allt här. Har ätit blåbärssoppa, nyponsoppa, glass, lite bröd, korv, ägg, pasta, choklad, någon kaka ja vad mer.. och te så klart. Inga grönsaker i sikte på hela veckan typ förutom krossade tomater i köttfärssåsen. Som sagt. Tänker inte få dåligt samvete nu, det är vad det är. Visst kunde jag ha skött mig bättre matmässigt, absolut, men jag har ätit skit nu och det är så det är. Har inte så värst mycket ork i kroppen och inte så mycket motivation heller i skrivande stund. Men jag ger inte upp så lätt. Jag ska se det här som "testet". Ska jag klara av ett annat liv så måste jag ju testas till max, eller hur? Det ska inte vara en dans på rosor. Nu sållas agnarna från vetet. Jag ska dela upp allt det här i lite mål. Målen med träning som jag skrev här i helgen (tror jag det var) kvarstår, skjuter på dem en vecka bara. Ingen fara. Från imorgon torsdag till söndag har jag andra mål för att hantera sjukdomsnederlaget.

1. Torsdag ska jag inte äta ngt "skit". Ska försöka återgå till den kost jag vill hålla mig till. Satsar denna vecka ut på att hålla kosten helt enkelt.
2. Jag ska vila och bli frisk först och främst. Då får jag ork till allt annat.
3. Om jag har ork och energi så tar jag en promenad på fredag, annars lördag/söndag.
4. Ingen träning på gymmet förrän halsontet och sjukdomskänslan är borta. Jag måste lära mig hejda mig och inte ta ut mig.

Nästa vecka ska jag försöka orka börja träna igen men jag tar det i den takt jag orkar. Ska nog boka in ett spinning baspass istället för mellan t ex. Det blir bra. Känns lite bättre med en plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar