tisdag 8 februari 2011

Ändrade planer

Blev lite ändrade planer idag. Styrelsemötet blev inställt och sambon blev sjukare igen. Jag hade gärna gått en promenad från tåget men sambon var risig med två barn hemma så jag fick åka hem så snabbt jag kunde för att avlasta här hemma.
Maten blev det också lite ändringar på. Sambon fixade köttfärssås, tog kanske tre spaghetti till. Men det värsta var att mamma varit här under dagen och lämnat en semla till mig! aah.. jag åt den också. Riktigt god, från konditori och lite mindre än de man köper i affären, riktigt fet grädde o mandelmassa.. smaskens! Inte den bästa dagen varken motionsmässigt eller matmässigt men jag får lära mig av dessa dumheter. Hade egentligen tänkt ta en lunchpromenad men det var så slaskigt ute och jag hade mina skinnstövlar som läcker vid tårna så det kändes inte så lockande att gå ut. Skit att jag inte tog på mig gummistövlarna!
En liten ljusglimt idag var att jag äntligen fick tag på en person som har hand om gymmet nere i källaren på jobbet och jag fick gå titta där. Ska ta ut pengar imorgon och gå hämta ut min nyckel och sen är det bara att gymma på! De hade bl a crosstrainer, roddmaskin, cykel, några maskiner, vikter och kettlebells! Ska försöka börja med kettlebellsen för det ska ju vara bra träning. Jag behöver ett snabbt pass som jag hinner träna på lunchen (45 min) eller innan/efter jobbet. Just nu har jag ju träningslucka på tisdagar, onsdagar alt. torsdagar och fredagar iaf. Har ju även en friskvårdstimme att utnyttja till träning om jag vill. Hmm.. nu måste jag pussla ihop detta, ännu mer planerande mao! I like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar