lördag 5 februari 2011

Slapparhelg

Det kommer nog bli slapparhelg här hemma i helgen. Sambon blev också sjuk härom dagen och Elliot är fortfarande febrig av och till. Så vi tar det väldigt lugnt här hemma. Jag är mycket bättre nu tack vare penicillinkuren. Halsontet är borta men fortfarande har jag en liiten sjukdomskänsla kvar. Börjar dock känna att energin sakta men säkert är tillbaka så jag börjar bli lite rastlös. Varit hemma i en vecka, gaaah! Fick dock energi igår eftermiddag och städade här hemma, var inte så jättestökigt som tur var men jag mår så mycket bättre när det är rent och städat.
Idag har Elias varit på kalas på Andys lekland så lite roligt fick han ha i alla fall.
Imorgon har vi inga planer som tur är. Jag är dock sugen på att komma hemifrån, bl a träna. Skulle även vilja gå på bio och se "Winter´s bone" men tror inte att jag kan försvinna hemifrån så länge, prioriterar nog att komma igång med träningen nu.

Låg i badet igår kväll och funderade på mina mål, vad jag vill ska hända osv. Här kommer det.
* Komma tillbaka till det jag hade innan jag blev sjuk. Bra rutiner, mat och träning. Balans.
* Öka träningen/rörelse så gott det går; lunchpromenader, kanske klämma in ett lunchpass en g/v, gå hem från tåget de dagar jag inte hämtar barnen, eller kanske de dagarna också om jag är i god tid. Tror jobbet kommer köra stegutmaning igen nu, då blir man lite mer motiverad att gå. Kanske hemmaträning?
* Göra upp en bra träningsplan!
* Börja springa när värdet blir lite roligare. Skulle nog kunna springa nu också men lite isigt fortfarande. Dock har jag läst på Olga Rönnbergs blogg att man ska träna styrka innan så man inte får skador när man börjar springa.
* Springa vårruset och kanske tjejmilen...

Känns som allt det jag gjort hittills bara är startsträckan. Jag vill komma i form nu! Jag vill vara stark i kroppen och vara mitt bästa jag. En månad har redan gått så nu är det dags för ett steg till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar