torsdag 17 februari 2011

Tilbaka på ruta ett?

Jaha.. då har man varit sjuk ett bra tag nu. Glömde nog skriva efter inlägget i helgen att jag tog mig till närakuten och det var streptokocker igen som jag misstänkte. Troligtvis var inte den första penicillinkuren stark nog så jag fick en annan sort utskriven denna gång. Den är inte rolig alls, får kramp i magen strax efter att jag tagit den och mår av och till lite småilla. Har knappt haft någon matlust heller på snart en vecka, levt på glass, iskall saft, blåbärssoppa och "tvångsmatat" mig själv med någon smörgås här och lite yoghurt där. Det går dock ingen nöd på mig. Har aldrig varit smal och kommer nog aldrig bli det heller trots att jag varit riktigt sjuk i nästan tre veckor nu. Ok, inte hela tre veckor egentligen, var ju "frisk" i ca en vecka mellan halsflussarna.
Det jobbiga för mig med allt det här är att min energi är helt väck. Jag är vanligtvis ganska energisk och har många järn i elden (ibland lite för måna, i know!). Nu är jag som en överkokt sparris. Igår orkade jag slänga i en tvätt och diska ungefär. Ok, lämnade och hämtade kidsen såklart och lyckades laga mat utan att kräkas även om jag fick lite småkväljningar emellanåt. Hmm.. lite gravidkänsla nu när jag tänker efter men LUGN jag är INTE gravid!
Jag får helt enkelt gilla läget, acceptera mitt nederlag och vila i första hand. Ska försöka att inte stressa mig själv utan nu ska jag bli helt frisk. Sedan får jag börja om helt enkelt.. känns som allt gått åt helskotta med träning och kost men ja.. vad göra? Jobbat så hårt för att komma igång och nu känns allt bara bortblåst. Men som sagt, jag ska inte ge upp i första taget. Nästa vecka blir det en hel del saker som gör att träningen blir lidande. Jesper åker till Göteborg på jobb måndag-tisdag vilket kanske betyder att jag inte kan träna på måndag om inte någon räddande ängel kommer hit och passar barn. Hans jobbresa betyder också att jag måste lämna och hämta och det blir lite stressigt för mig med jobb osv. Kanske går det dock att lösa om jag lämnar lite tidigare än vanligt på måndag, borde kunna hinna till jobbet till kl 8 då. Men det blir väldans tidigt för barnen en måndagmorgon..
På tisdag är det dessutom styrelsemöte i bostadsrättsföreningen och på onsdag föräldramöte.. så nästa vecka börjar med en massa saker som gör att jag inte kommer kunna träna. Känns trist. Känns alltid bra att börja veckan med måndagspasset och speciellt nu när jag tappat formen lite. Behöver komma igång så fort som möjligt för att inte tappa mer. Ska se om jag orkar/hinner träna något i helgen. kanske inte är i form riktigt, vi får se. Vi kommer ju ha kalas hör hemma båda dagarna och det är mycket fix och bakande inför det. Får se hur mycket jag orkar. I "värsta" fall kanske jag hinner med en powerwalk innan frukost lör/sön, åtminstone någonting.
Åh, jag vill verkligen bli frisk nu. Det är ju så kul när det blir kalas, perfekt tillfälle att experimentera och använda fantasin till bakandet. Skulle vara extra kul att ha ett tema, en färg, smak el. dyl att utgå ifrån och göra ett riktigt fint och gott fikabord. Kommer ju en hel del folk med alla släktingar, respektive, vänner och deras barn. Jag gillar ju stilrent och enkelt men funderar på att ha ett lite annat tema till barnkalas. Får se helt enkelt vad jag orkar och hinner med. Skulle behövt ha en plan tidigare så jag kunnat förbereda bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar