måndag 21 februari 2011

Bloggtorka

Haft bloggtorka i helgen pga dubbla kalas. Blev mycket bakande och därav mycket onyttigt ätande. Såg fram emot att börja denna vecka med en tidig morgon, jobb, lunchpromenad, återgång till bättre matvanor men icke. Istället blev det vab (gaaah!) då Elias fick feber igår. Är vi inne på fjärde veckan med sjukdomar? helt otroligt. Min kusin skulle ha kommit och varit barnvakt ikväll så jag kunde gå träna men tyvärr har hon blivit magsjuk.. så nu blir det ingen träning heller. Känns inget vidare när "allt" skiter sig. Som jag skrev i föregående inlägg så har jag styrelsemöte och föräldramöte tisdag och onsdag så då kan jag träna på torsdag eventuellt.. det finns bara inget jätteroligt pass men får se. Kanske testar jobbgymet nu när jag har nyckel dit. Annars powerwalk efter jobbet. Något måste jag hitta på. Men detta känns så otroligt trist, nu vill jag komma igång igen.

Förra veckans matplanering gick åt skogen då jag var sjuk. Orkade inte laga så värst mycket mat och var inte sugen på det jag planerat. Så nu satsar jag på denna vecka istället. Planeringen ser ut så här:

Måndag: Italienska köttbullar i tomatsås med tagliatelle.
Tisdag: Thaikycklingsoppa med nudlar
Onsdag: Blodpudding, bacon och lingonsylt till familjen (jag äter ngt annat, gillar inte BP)
Torsdag: Fiskpinnar & ris
Fredag: Hemmagjorda chicken nuggets/chicky bites (nytt recept som skulle testats förra veckan)
Lördag: Vi åker på herrgårdsweekend och äter där, hoppas de har god mat!
Söndag: Kassler, kokt potatis, grönsaker/sallad & sås

Vad har ni för planer för kommande vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar