onsdag 2 februari 2011

På bättringsvägen

Skönt att penicillinet fungerar bra. Igår kände jag mig bättre, fick värsta energikicken och pysslade lite hemma, lagade t o m mat. Men på kvällen blev jag såklart trött. Tar alltid ut mig så fort jag tror att jag är bättre. Varför måste jag alltid göra så mycket grejer? jag borde vila istället. Hade dock Elliot hemma igår så det blir ju inte så värst mycket vila då även om han också är krasslig och därav lite lugnare än vanligt. Idag är han också hemma och jag ska försöka gå ut en liten stund så vi får lite frisk luft. Han har även 3-årskontroll i eftermiddag så det ska bli kul att se vad de säger. Har inte varit på den här BVC:en. Man går ju inte så ofta när barnen är så här stora och vi har ju bott i det här området nu i strax över ett år.

Har börjat planera lite smått för Elliots kalas också. han fyller ju 15/2 så det blir kalas för dagiskompisarna helgen innan och släkten och våra vänner helgen efter. Svårt att lösa på annat sätt. Skulle vara skönt om man hade ett stort hur och kunde ha all släkt o vännerna på en och samma gång men det blir för många i vår lägenhet. Vi har visserligen ganska gott om plats i vår fyra på 98 kvadrat men köket är inte så jättestort och i vardagsrummet får vi inte heller plats hur många som helst. Så det får väl bli så här i fortsättningen också. Till dagiskompisarna kör vi nog bara glass med en massa olika toppings eftersom de flesta barn ändå inte gillar tårta. Får bli lite kakor och ngt för de vuxna som följer med men det är lätt fixat. Helgen därefter blir det däremot ngt lite roligare och det ska jag klura på lite grann. Har ju en massa idéer på hur jag skulle vilja göra men har inte tiden kanske. Får se. Något av det bästa jag vet är ju att få göra lite roliga tårtor/cupcakes/kakor m m till kalas och sådant. Skulle vilja lära mig att jobba med sugarpaste t ex. Kunna göra blommor och figurer. Macaroons vill jag också göra. Få till en schysst surdeg (har jag iofs lyckats med det en gång men jag höll inte den levande). Ja som sagt, mycket jag vill göra men med heltidsjobb, två barn och träning m m så finns inte tiden.

2 kommentarer: