torsdag 10 februari 2011

Snöstorm

Ja det blev ju härligt med snöstorm i Stockholm..not! Har inte riktigt känt mig kry idag. Veckan började med toppenenergi och jag var superglad och taggad. Men sedan i tisdags har jag av och till haft en lite konstig känsla i kroppen, lite ont i magen ibland, illamående, fryser, huvudvärk osv. Har försökt strunta i det och körde ju ett tufft spinningpass igår fastän jag inte kände mig helt hundra. Har lärt mig att man inte ska känna efter allt för mycket när det gäller träningen, då kan man oftast hitta en ursäkt att inte gå träna. Bara köra på! Igår när jag skulle iväg till spinningen kände jag också den där lilla "sjukkänslan" men jag tänkte att jag åker iväg ändå och känner jag mig jättedålig när jag kommer fram så får jag väl vända hem. Kände mig inte helt hundra som sagt men jag körde på ändå och inte gick jag under isen för det. Efteråt var jag glad att jag inte tvekade eller gav upp utan körde så gott jag kunde och det blev riktigt svettigt!

Pga måendet idag har jag inte alls haft ngn bra matlust. Åt inte havregrynsgröt imorse, dock ägg och rostat bröd. Till lunch blev det sötad yoghurt (persika & vit te, riktigt gott!) och en vit fralla.. skitmat helt enkelt! Ska inte rabbla upp allt skit som jag ätit idag men mat- och näringsmässigt är det riktigt dåligt. Min svaghet är helt klart när jag blir sjuk, då faller allt med bra kost och träning. Men det här var en dag, jag kan låta det stanna där. Behöver och ska inte gräma mig över detta. Denna vecka har jag faktiskt ätit lite godis här och där, lätt att det slinker ner en bit mörk choklad efter lunchen o s v. Jag vet ju egentligen hur jag vill äta men det blir inte alltid så ändå. Jag ska försöka bli frisk till helgen och sedan kör jag hårt på måndag igen. Egentligen borde man inte tänka så utan börja köra hårt imorgon men jag känner på mig att jag inte kommer göra det. Jag ar alltid lättare att starta på en måndag. Men jag håller vikten, dock vill jag ju gärna gå ner lite till faktiskt. Viktigast just nu är iaf att fortsätta med bra mat och träningen, den känns superbra hittills. Nu ska jag bara ta det till nästa nivå.
Idag hämtade jag nyckeln till gymmet på jobbet så nu är det bara att träna på. Finns inga ursäkter egentligen.

Dessutom är det här med livsförändringar, i mitt fall kost och träning, ingen dans på rosor. Det kan inte vara perfekt hela tiden, alla timmar av dygnet. Eller det kan det säkert för vissa men man lär sig nog mer av att göra fel då och då. Jag kan inte tänka mig ett liv helt utan godis, kakor, fika osv. Det är ju det jag gillar och som sätter lite guldkant på tillvaron. Men det måste vara med måtta och jag vill inte falla i sockerträsket igen. Så fort jag äter godis triggas sötsuget och det sätter igång dagen efter igen. Jobbigt som fan. Det bästa vore att inte äta socker alls. Under detoxen försvann ju mitt sötsug ganska fort, samma när jag körde GI-rivstart för något år sedan. Ja jag får väl fundera över hur jag ska ha det. Nu satsar jag i alla fall på träningen, speciellt styrkan, det är nästa steg.
Så här har jag tänkt:

v. 1-2: Detox
v. 3-4: Komma igång med träningen, både styrka och kondition. Sköta maten med bra mellanmål, proteiner till varje måltid osv.
v. 5-6: Göra upp en bra träningsplan, öka styrkan. (Blev inte som jag tänkt pga halsfluss förra veckan och sjuka barn o sambo denna vecka. Maten har blivit lite sämre dessa två veckor även om jag skärpt mig denna vecka, dock varit upp o ner). Detta blir därför målet för v. 7-8 istället.
v. 7-8: Samma som ovan.

Övriga mål: Börja springa när isen är borta, springa vårruset 24 el. 25 maj. Springa tjejmilen förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar