torsdag 10 mars 2011

Veckans mat 10/3

Vi kör en veckas mat också! I veckan blev det några ändringar då sambon blev sjuk och jag ändrade träningstid, därför upprepar jag någon rätt från förra veckan som inte blev av osv.

Torsdag: Omelett med halloumi, tomat- och löksallad till (barnen fick majs och gurka till)
Fredag: Tacos (jag gör en stor sallad till, förhoppningsvis inga tacoskal)
Lördag: Potatis- och jordärtskockssoppa med bacon
Söndag: Fläskkarré i lergryta (riktigt god och enkel rätt, sköter sig själv i ugnen)

Måndag: Köttfärssoppa med rotfrukter (en klassiker hemma hos oss)
Tisdag: Lax (blir nog en fläskkotlett till mig)
Onsdag: Marinerade, ugnsstekta kycklingben, grönsaker och ris el. bulgur
Torsdag: Blodpudding (endast till barnen)
Fredag: Pizza på tortillabröd (också mkt snabbt och enkelt, perfekt fredagsmat)
Lördag:
Söndag: Pannbiffar eller köttbullar, ngt med köttfärs iaf.

En perfekt fredag börjar med smarriga tacos!

2 kommentarer:

  1. Gud va gott. Det behövs konstnärlig förmåga för att ordna så goda smarriga tacos. BRA, ge oss mer av din konst.

    SvaraRadera
  2. Tack men inte min bild dock ;)

    SvaraRadera