tisdag 1 mars 2011

Inspiration tack!

Idag är en tung dag. Känner inte för någonting alls. Denna vecka skulle ju bli min comeback men nu känns det bara tungt. Ingen lust till något alls. Igår åt jag bra mat, en onödig brödbit slank ner alltför sent på kvällen dock. Konstigt för jag är ingen "mackmänniska" egentligen. Brukar inte äta så sent som jag gjorde igår heller egentligen men men.. Tog mig iaf till Friskis och jympapasset igår. Tungt var det efter alla sjukdomsdagar och slappande. Har nog ändå behövt ta en den pausen men nu blir det uppförsbacke och kämpande igen. Svårt bara när motivationen och inspirationen tryter. Nu behöver jag plocka upp alla resurser jag har, alla mina "verktyg"..


Kom igen nu då!!!!


Vad behöver jag för att det ska gå bra? Hmm.. inspiration får jag från några bloggar, t ex Olga, Annika. Sedan behöver jag realistiska mål; delmål och lite långsiktiga. Bra planering med mat och träning. Ok, det är inte så svårt egentligen och allt det här har jag egentligen gjort om och om igen. Är bara så satans trött idag (ursäkta språket). Kortsiktig lösning idag: ta det lugnt, inte stressa upp mig för allt. Ska helt enkelt ta mig igenom denna dag. Försöka gå lägga mig tidigt ikväll o ladda batterierna igen. Andra åtgärd: Måste planera och handla mat, då brukar det mesta kännas lättare och lite enklare. Det ordnar sig.

1 kommentar:

  1. Hjärtat. Det vänder skall du se. Svårt att komma igång när kroppen säger ifrån pga alla sjukdomar. Love.

    SvaraRadera