söndag 27 mars 2011

Ordning och reda

Jag är en sådan person som behöver ordning och reda omkring mig: När jag inte har ordning och reda blir det lätt oordning med annat i livet. Igår fick jag till en storhandling efter jobbet så nu är har man alla förutsättningar att laga bra mat till skocken. Därav blir det en matlista för ca 10 dagar framåt.
(Kolhydraterna i form av pasta, potatis, ris osv är mest för barnen. Jag och sambon lite kolisar till lunch men försöker hålla oss till proteiner, grönsaker o lite fett kvällstid)

Fre: Ost- och skinkfyllda schnitzlar, stekt potatis, ärtor och sallad.
Lör: Baconinlindad kyckling med basilika, ris, råmarinerad broccoli med citron
Sön: Köttbullar med spaghetti

Mån: Minestronesoppa
Tis: Lax
Ons: Tacokryddad köttfärssoppa med morötter
Tors: Sambons val (jag ska på Halv åtta hos mig middag hos en kompis)
Fre: Bbq-marinerade kycklinklubbor, majskolv, ris/bulgur, salsa och gräddfil
Lör: Fläskfilé balsamico, klyftpotatis och ugnsrostade grönsaker
Sön: Spaghetti med köttfärssås

Mån: Fiskpinnar
Tis: Omelett?
Ons: Thaikycklingbullar i kokosmjölk, grönsaker och nudlar

4 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut! Somliga blir bortskämda av dig med god lyxig vardagsmat!

    SvaraRadera
  2. Du dansar så fint med livet just nu. Man hör och känner det. Det låter "härligt". Vilken god matlista, variationsrik och välkryddat. Jag blev hungrig på en gång. Av din matlista kan man leta sig fram till en personlighet med djup, styrka, engagemang, ivrighet och nyfikenhet. Nu får du blogga mer. Vi är mycket nyfikna.

    SvaraRadera
  3. Immmm va gott och va duktig...........

    SvaraRadera