lördag 12 mars 2011

Mode

Ja mode är kanske inte min starkaste sida även om jag verkligen uppskattar kläder och att känna mig fin. Har en lång lista på kläder och skor jag vill ha men har inte riktigt kommit dit än. Har säkert min egen stil på något sätt, det har väl alla men jag måste bli tillfreds med mig själv och min kropp innan jag tar nästa steg tror jag. Även om kah såklart vill känna mig fin i kläder som jag bär har det även alltid handlat om att dölja. Tyvärr.
Just nu börjar ju vårkänslorna komma sakta men säkert. Känns skönt att dunjackan kanske fått sig sin sista vädring ute i minusgraderna och ersatts av den tunnare kappan! Nu längtar jag till att kunna gå i mina älskade klackskor och lite annat. Det svarta ska bytas ut mot lite ljusare färger förhoppningsvis.

Hittade lite vår/sommarinspiration på H&M. Favoriter till våren/sommaren för mig är...
Randigt
Marin och en klassiskt "damig" kjol
Bruna kilklackar vill jag ha!
Grönt är favoritfärgen! Kul med en färg som piggar upp en outfit.
Sommarens färg? tror jag passar rätt bra i denna färg. Rött och rosa är annars inga färger för mig.
Preppy? Fin liten detalj som passar till sommarens ljusa färger, blått och beige.
Gillar chinos, bekvämt och fint till en enkel vit t-shirt!

Blått är en färg jag gillar till sommaren och något jag tycker jag passar bra i också. Det gäller att veta sina färger och vad som passar ens kropp, då kommer man långt!





1 kommentar:

  1. Ohhhhh, du väckte nu min längtan efter sommaren. Jag måste erkänna att du har stilig klädsmak.

    SvaraRadera