lördag 12 mars 2011

Citronbiskvier med vit choklad

Dessa små underverk är så himla goda! Jag bakade dem första gången till Elliots kalas för några veckor sedan. Gjorde dem igen på smörkrämen som jag fryst från första omgången. Anledningen var egentligen att min kollega M fyller år imorgon och vi hade pratat en del om just dessa biskvier så jag tänkte hon skulle få en liten födelsedagspresent av mig. Paketeringen blev ju mindre fin ha ha (en big pack-låda i brist på annat).

Receptet jag gjorde var ett "ihopplock" av olika recept (som jag ofta gör). Men jag hittade precis ett recept på nätet som är ganska likt så jag kopierar rakt av! Även bilden stämde in på dem jag gjorde till min kollega, lustigt nog! Jag förgyllde M:s biskvier med en silverkula och det hade även dessa... Jag använde inte hallonpuré men det lät gott. Älskar för övrigt kombinationen hallon, citron och vit choklad. Brukar använda den till mina numera "berömda" cupcakes!

Citronbiskvier
Nästan identiska med mina biskvier, ångrar att jag inte tog en bild! Bilden är från kokaihop.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar