torsdag 10 mars 2011

Trött, tröttare, tröttast...

Ja vad ska man säga. Snart är arbetsveckan slut och det rullar på som vanligt nästan. Idag vaknade jag med halsont och förkylningskänsla i kroppen. Men det är bara att bita ihop. Var och tränade igår så hittills två pass denna vecka! Bra där. Dock har jag väl inte skött mig exemplariskt med maten, några små slipups men hey.. vem är perfekt? ;) Orkar inte bry mig så värst mycket. Tröttheten och att aldrig känna sig frisk gör att jag ibland tycker synd om mig och tar en chokladbit eller två..
Jag ska försöka koncentrera mig på det positiva istället! Läste någonstans att man skulle skriva upp varje gång man lyckas motstå t ex godis eller annan last, när man kom iväg till träningen osv. Så min lista skulle kunna se ut såhär för den här veckan hittills:

Måndag: Åt bra hela dagen (frukost, mellanmål, lunch och middag), tränade, gick till och från tåget + en kort lunchpromenad.
Tisdag: Gick till tåget. Åt bra ca halva dagen. Gick på bio (hör till kategorin ta hand om mig själv). En kort lunchpromenad.
Onsdag: Gick till tåget. Åt bra nästan hela dagen. Kort lunchpromenad. Tränade (direkt efter jobbet, tungt o jobbigt var det). Var en närvarande mamma när jag kom hem, hade tålamod, lekte och hade det mysigt med barnen.
Torsdag: Gick till tåget. Mycket kort lunchpromenad. Promenad efter maten. Planerade mat för ca 10 dgr framåt, handlade. Åt bra nästan hela dagen.

Alla dagar har jag också lyckats läsa ett par sidor i en bok jag börjat läsa. Det känns toppen. Jag älskar att läsa böcker och det finns en massa jag vill läsa men jag har inte tagit mig tiden och har väl inte direkt orkat heller. I perioder (oftast på sommaren) läser jag mer. Nu passar jag på att läsa på vägen till och från jobbet, det blir några sidor varje dag!

2 kommentarer:

  1. Tack för en bra matlista.

    SvaraRadera
  2. Solen skiner. Ta en lång promenad i den friska härliga solen. Då botar du din trötthet. "böcker" älskar vi. Berätta mer om boken sen.

    SvaraRadera