torsdag 17 mars 2011

Sakta men säkert...

Ok, sakta men säkert börjar det arta sig. Trodde jag skulle ha lite mer energi nu när jag börjar känna mig frisk igen men det är sådär. Jag vill ju köra hårt med "bra mat" och träning men det går lite sådär. Äter ganska bra mat iofs med havregrynsgröt, grönt te (au naturel) och ägg till frukost, mellanmål bestående av keso/kesella/lite frukt el. bär/nötter och lunch och middag har också blivit rätt bra med lite kolhydrater, mkt protein osv. Det jag fallerar på är ju givetvis någon enstaka onödig godis- eller chokladbit. Usch. Jag. Måste. Skärpa. Mig. Nu. Punkt slut. Men till det som ändå är bra- träningen! Hittills har jag tränat måndag och onsdag. Igår gick jag på medelspinning efter många veckors uppehåll. Trodde inte det skulle gå så jättebra men under dagen började jag känna ett litet sug efter träningen och lite kämparglöd. På passet gick det hur bra som helst. Det är ett ganska tufft pass och som tur är så har instruktören nyligen gjort om passet och det har blivit ännu bättre än förut! Bra musik, hög dunka dunka ska det vara till spinningen enligt mig. Jag orkade hela passet, gjorde allt man skulle, ökade på massor och det kändes så jävla bra rent ut sagt! Heja mig. Så denna fysiska utmaning gav mig ett otroligt lyckorus igår kväll så nu kanske man får lite motivation till kommande veckor. Hoppas hoppas.

Idag åker sambon till Åre så jag blir själv med barnen. Mycket ska hinnas med men barnen kommer vara prio ett såklart. Ska se om jag orkar städa lite ikväll när de gått och lagt sig så slipper jag ta tid från helgen till det. Fredagkväll blir det såklart fredagsmys med mina älsklingar. På lördag tänkte jag gå på familjegympa med dem och sedan eventuellt ta ett träningspass själv efter det. Ev. kommer min kusin hem till oss på lördag och sover över. Kanske kör vi någon snyftarfilm också, måste passa på när sambon är borta!

3 kommentarer:

  1. Vilken bra uttryck "sakta men säkert". Du verkar ha mycket styrka i dina depåer som DU lätt plockar fram. DU är dock lite hårt och krävande mot dig. Ta det lugn och va lite snällare mot DIG. DU har ett "måste ton", ej bra. Blunda, tänk, känn och finn lusten på ett djupare sätt och låt den styra dig lite mer. Gillar DINA planer för helgen. Det är mycket lust inblandat. Man blir inspirerad.

    SvaraRadera
  2. Jag vet att jag är för hård mot mig själv. Jag har för höga krav...

    SvaraRadera
  3. .....och DU verkar kunna hantera det bra. Kuren är att lägga ribban högt och DU verkar ha råd med det. Man ska ej "kompromissa". DU möter DIG och det gör DIG till en vinnare. DU vill känna "känslan", härligt. DU flyger högt och verkar ha starka vingar, BRA. DU har min välsignelse. Flyg ännu högre..........BRAVOOOOOOO...........

    SvaraRadera