måndag 30 januari 2012

Ny vecka

Japp.. ny vecka, nya tag typ. Haft en toppenhelg med barnen med pulka och snowraceråkning, matsäck och varm choklad i backen, fotbollsträning osv. Känns skönt att barnen lugnat ner sig också. De har nog landat så smått efter separationen och alla flyttar. Elliot får inte längre utbrott som han fick i höstas och det känns otroligt bra. Han är gladare och säger så mycket roliga saker. Elias kan vara argsint men jag tror det är skolåldern som gör att han ibland är som en liten tonåring. Går inte att resonera alla gånger men efteråt går det att prata igenom saker och ting. Mina älskade, älskade barn.. vad vore jag utan Er <3
Elliot sa igår till mig "mamma jag ska alltid älska dig".. sötnosen.. han är så otroligt gosig, mysig, klok och envis, min lilla tosboll. Och Elias.. man förundras hur jag lyckats skapa den lilla människan. Så himla smart, klurig, tosig, knasig, social, världens finaste storebror.. åh, vad mitt hjärta går sönder ibland när jag ser på de där två. Stolt och lycklig mamma, ja det är väl alla över sina barn förstås!

Nej nu ska jag koncentrera mig på att ta hand om mig själv på bästa sätt! Efter onsdag blir det träning på Friskis alt. gym på jobbet. trots lite för lite sömntimmar inatt så känner jag mig lite mer energifylld och lite gladare på ngt sätt. Och solen skiner i detta fina vinterstockholm! Ha en bra dag för det ska jag!

1 kommentar:

  1. Du kan ge dina barn bra liv genom att först och främst våga älska dig..ge dig ett bra liv..våga vara du och mer.....låt oss älska vidare..djupt..livlig..nyfiken desperat och hudlös..det är kuren..tillit till kärleken..kom..resan fortsätter...kom ..vi har inte tid..vi ska iväg..vi ska resa mycket långt och länge ..vi ska leta ..hitta..vi ska söka..vi ska våga våga våga..vi ska komma närmare..det är vikgit..komma närmare oss själv..

    SvaraRadera