tisdag 3 januari 2012

Cirkelträning

Träningen som jag hade tänkt till igårkväll blev inte av.. glömde faktiskt bort det konstigt nog. Men det viktiga är inte att det blev just igår utan jag ser till helheten och denna veckas mål är att få till tre träningspass.

Jag tog igen cirkelträningen idag och passet blev så här:

10 min uppvärmning
Cirkelträning 45 sek av varje övning sedan 15 sek vila, 3 varv utan paus emellan varven, tog ca 30 min:
1. Situps (första varvet traditionella, andra o tredje körde jag benen uppe i luften o små "duttar" upp i taket)
2. Djupa benböj
3. Jumping jacks
4. Armhävningar
5. Utfall (höger, vänster, höger, vänster osv)
6. Bensaxningar
7. Rygglyft (dra armarna ner mot sidorna samtidigt, nästan som simtag)
8. Vadhävningar (sådär övning, hade varit bättre att stå på ngt, låta vaden sjunka ner o sen häva upp. Jag gjorde halva hävningar andra och tredje gg-det gav mer)
9. Plankan
10. Triceps dips


Stretch


Jag hittade denna cirkelträning på nätet och där stod att man skulle köra två varv men jag hade energi kvar så jag körde ett tredje. Jag skulle kunna tänka mig lite jobbiga burpees eller något liknande som avslutning för att riktigt få ut det där sista. Cirkelträning är kul! Kommer försöka lite olika varianter under barnveckorna. Har en gymboll som kan blåsas upp och ett gummiband. Får börja med det och komplettera med annat sedan. Det är ju faktiskt inte helt omöjligt att träna hemma men man måste ha lite jävlaranamma för att det ska bli av, speciellt på kvällarna när man är trött. Idag finns också hur mycket som helst på nätet, bloggar och videosnuttar så det är bara att leta sig fram. Bl a hittade jag igår D-flex blogg med en massa träningsövningar och tips, hur bra som helst. Sedan länge läser jag ju redan Olga, Smaljeansen, Annika och Beatatjata.

Hepp, nu kör vi!

3 kommentarer: