torsdag 5 januari 2012

Day Four

Nu kommer gnället så ni som inte tål det, hoppa vidare.. Frossa, lätt illamående, lite ont i magen.. hmm.. som magsjuk fast det bryter inte ut riktigt. Var nog bra att jag sov hela kvällen. Men nu vill jag ju vara frisk!!!!

Gröt till frukost gick bara inte. Blev inte alls som jag vill men jag får ta det då jag inte mår bra. Blev en liten vit bake-off fralla som jag hade i frysen med ett kokt ägg. Frallan ska vara på surdeg så inte helt tokigt men vitt mjöl är ju no no så.. chai latte med mellanmjölk och det var faktiskt gott. Ingen direkt matlust under dagen men äta bör man. Blev ändå rätt så bra mat hela dagen. Två extra koppar med te och mellanmjölk men det är ok för mig. Middagen blev också god, bara ätit gott denna vecka men det överraskar mig iofs inte. Man ska inte behöva äta sämre mat bara för att man är nyttig. Finns så mycket gott att äta och jag älskar grönsaker! dagens upptäckt var fräst spenat. Har trott att jag inte gillar det men det var gott! Nästa gång fräser jag med lite vitlök tror jag...

Kycklingfilé fylld och toppad med 10% ost, fräst spenat och tomater med balsamvinäger. Enkel och ganska "ren" mat som alla kvällar denna vecka. Känns bra med ngt lätt och att skippa kolhydraterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar