måndag 2 januari 2012

Day One

Jaha.. dag ett av det hälsosamma livet. Startade dagen med kokt ägg, havregrynsgröt med hallon.. sådär måste jag säga och jag tvingade i princip i mig gröten. Lite för surt för mig med frysta hallon. Tror jag kör med rårivet äpple eller äppelmos kanske. Har en massa äpplen som legat i skafferiet ett bra tag, kanske kan man koka äppelmos av dem? Osockrat eller minimalt med socker förstås. Mellanmål, bra lunch osv. Till middag stekte jag köttfärsbiffar av 1 kg köttfärs, bra att ha i frysen och till lunch nu när vi är hemma.
Blev under eftermiddagen uppringd av dagis då lillkillen åkt på feber igen.. att det aldrig tar slut. Så imorgon blir det hemmadag så får vi se om han är feberfri eller om det här eländet fortsätter.

Köttfärsbiffar med sallad på ruccola, avocado, coctailtomater och lite ekologisk "fet" fetaost. Balsamvinäger på det! Smaskens!

1 kommentar: