onsdag 4 januari 2012

Day three

Träningsvärk i väl valda kroppsdelar så det blev inget träningspass på Friskis. Skötte dock maten bra och fick t o m ner havregrynsgröten, gott med egentillverat osötat äppelmos! Dock mådde jag sämre mot kvällen av någon anledning. Fick ont i magen, lite lätt illamående, frossa och somnade vid 20 och sov hela kvällen. Vaknade vid 23 och borstade tänderna m m och somnade ganska lätt om och sov till 04. Kroppen behövde väl vilan kanske men jag gilla rinte att vara ur form. Vill ha energi, vara frisk och taggad, GO GO GO!

Mellanmål: 1 dl lättkvarg 0,3% (Lidl)+ca 1-1½ dl stora blåbär+½tsk råsocker+hackad mandel+malen kardemumma+malen kanel. Tina blåbären lite om de är frysta, jag gillar halvtinade. Blanda ihop med socker och kryddor och sedan med kvarg.

Dagens handling, bara bra saker! Hittade en god mellanlagrad 10% ost från Wästgöta Kloster. Inte billigt men gott och nyttigare än vanlig ost! Ekologiska ägg har jag alltid hemma och kalkon äter jag helst som pålägg, i omelett osv.


Omelett: 2 ägg, 1 äggvita, 3 skivor 10% ost, massa strimlad rökt kalkon, massa strimlad babyspenat och tomater förstås.

Snabbaste middagen. Dessutom hur gott som helst och nyttigt!

1 kommentar:

  1. Du har börjat och det känns bra. Det tar tid att få in rutinen. Din kropp behöver vänja sig också. Din tränings atittyd får bli en process och inte en projekt. Du är duktig och envis. Du klarar der. Du behöver bara bygga upp rutinen och ha tålamod.....go go go go go

    SvaraRadera