onsdag 6 april 2011

Update

Fortfarande är vi utan dator.. åh vad jag saknar den nu! Sambon har lämnat in den på "undersökning" så vi får se vad den visar. Förhoppningsvis är det ingen jätteskada och de kan laga den. Så därför är det fortfarande sparsamt bloggande.

Har försökt satsa på att komma igång med träningen och det har sedan i lördags blivit tre pass redan! Lördagar kör vi familjejympa med barnen och sedan lite vuxenträning efteråt. Jag blev förkyld i slutet av förra veckan så jag tog det "lugnt" och körde ett medeljympa-pass i lördags. En ganska rolig äldre man som ledde och det var fullt ös. Jag gav järnet och tänkte att jag ska svettas ut alla basilusker och det känns som att det fungerade. Var en lite lindrigare förkylning ändå så det var ingen fara med mig. I måndags körde jag mitt favvo medeljympapass på Ringen och igår blev det ett ganska tufft spinningpass i Hornstull. Riktigt bra pass. Har inte kört det på ett tag pga pollenallergi som gjort mig trött och dålig. Har helt enkelt inte orkat med. Men det gick toppenbra igår och jag hittade ett sätt som gjorde att jag orkade ge allt hela passet. När sista låten kom så tänkte jag "är det redan slut?" ha ha.. nya tider för mig verkar det som. Tänk att jag aldrig tränade när jag var yngre. Började väl någon gång när jag var 18-19 år, sporadiskt. Slutade. Började igen, sporadiskt, upp och ner. Så har det varit och nästan alltid har det känts lite motigt att gå träna men nu plötsligt.. då är det superroligt och jag längtar till träningen. Måndagarna går av ren vana men onsdagarna har varit upp och ner men nu när det känts så bra de senaste två gångerna så ger det faktiskt en kick. Wow, jag klarar av medelspinning och orkar med, hur gick det till? Nästa steg är att få in styrketräning. Och börja springa inför vårruset. Och en massa annat. Jag ska försöka ta en sak i taget. F Ö R S Ö K A.

Till helgen har vi barnvakt då vi ska försöka fixa lite hemma och så blir det kompis E's 30-års fest.. yikes.. det här året blir det några sådana. Helgen efter blir det ännu ett vuxenkalas och sedan är det dags för påsken. Jag längtar speciellt till påsken då sambon faktiskt åker iväg med barnen själv till Skåne. Jag kände dels att jag inte vill "slösa" på semesterdagarna då jag behöver dem till sommaren, skolstarten och julen säkerligen men det ska även bli så skönt att få vara själv lite. Ska försöka att inte ha skuldkänslor för att jag säger det högt men jag är sådan. Jag är uppvuxen som ensambarn, alltid varit mycket själv. Och jag älskar min familj mer än någonting annat givetvis men ibland behöver man få vara lite själv.. så nu kommer jag ha några dagar alldeles för mig själv och jag har ännu inte riktigt planerat vad jag ska hitta på men jag är helt upprymd av denna känsla!

1 kommentar:

  1. "Tomtid" är viktig. Du ska ej behöva ha dålig samvete för att du längtar. Din lustvärld mångsidig och viktig källa till energi och passion. Du blundar och lyssnar inåt och plockar upp dig, bra. Du lever i många relationer dagligen och en av de viktigast är relation till dig och hur du ser dig och tar hand om dig. Du behöver vara tillgänglig för dig själv innan du kan vara tillänglig för din omgivning. Du har mitt stöd. Bra att du tränar mycket. I ditt stjärntecken läsar jag idag att du snart ska utmanas. Är du redoooooooooooo.............

    SvaraRadera