söndag 17 april 2011

Söndagsblues

Jaha, då var denna helg slut. Träningen blev inte av igår. Vi var trötta, sambon hade varit på fotboll och galej kvällen innan så vi orkade inte stressa iväg. Och idag har segheten varit förlamande så vi har inte rört på oss så mycket.
Jag hade superkul igårkväll på födelsedagskalaset trots att jag knappt kände någon. Som tur var så var ju min äldsta kompis M och hennes man H med oss. Vi träffades innan festen och tog ett par glas vin på Eken vid Slussen och sedan begav vi oss till festen på Garant festvåning vid Hornstull. Skönt att hänga med folk som har samma humor. Under gårdagkvällen funderade vi på om vi någonsin kommer mogna till, kommer vi hålla på så här när vi är 70 år? troligtvis, ha ha.. Kul hade vi som sagt men idag mår man som man förtjänar. Trots en härlig baksmälla så har vi varit ute med barnen som fått testa nya cyklarna och lekt med grannbarnen. Vad skönt det är när man kan vara så mycket utomhus.
Vi har dessutom fått upp hatthyllan och krokar i hallen så nu saknas bara en ny skohylla, spegel och vägglampa. Men redan nu är det stor skillnad, jättefint!

Som jag nämnde i förra inlägget så har jag hamnat i en ond spiral igen med en massa skit. Träningen går helt ok, nåste bara ta tag i styrketräningen och börja springa. Men maten är jag inte nöjd med. Jag ska försöka hitta orken att kämpa på lite bättre, då kommer jag må bättre. Känns ju inte bättre när våren är här och man ska klä sig ljusare och lättare. Har inte direkt lust med det. Skulle helst gömma mig i ett stort tält just nu känns det som. Men skam den som ger sig. Jag ska INTE ge mig, det kommer jag aldrig göra.

1 kommentar:

  1. Det VIKTIGASTE är att DU har haft en trevlig helg...resten ordnar sig.

    SvaraRadera