lördag 23 april 2011

Påskafton


Mådde riktigt dåligt igår kväll. Vet inte om det berodde på det tuffa träningspasset igår eller vad. Jag fick en hemsk huvudvärk, helt matt och yr. Somnade i soffan till slut strax innan 23. Vaknade ganska tidigt idag men låg en stund i sängen, så himla skönt att få ta det lugnt på morgonen. Inga barn som börjar tjata om frukost eller tv (även om det är otroligt mysigt att ligga o gosa med mina älsklingar på helgmorgnarna). Hann med att frosta av frysen, fixa lite här hemma och cyklade även till willys och köpte kött till middagen. Jag hann till och med iväg till söder och gick på bio alldeles själv. Ha ha.. jag var helt själv i biosalongen. Kändes lite konstigt och aningen deppigt men samtidigt struntar jag i vad andra tycker eller tänker om detta. Jag njuter av min ensamtid och ville så himla gärna se denna film. Det blev "Blue Valentine" med Michelle Williams och Ryan Gosling. Riktigt bra, verklighetstrogen. Kom ut från salongen, ut i solen men berörd av filmen. Lite som ett slag i magen. Jobbig film att se men ändå riktigt bra.
Så nu har jag lyckats kryssa några saker på min lista på saker jag ville göra under påskhelgen. Shoppa, check. ta det lugnt, check. Gå på bio, check. Frosta av frysen, check. Städa, check. Äta gott, check. Umgås med kompis/ar, check delvis.

Middagen ikväll blev ändrad till toast skagen till förrätt, helstekt kalventrecote med rotfruktspytt, hasselbackspotatis och rosépepparsås och till efterrätt blev det vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar. Smaskigt värre. Kalven smakade helt ok men kunde gärna haft lite mer smak. Om det blir någon gång till så ska jag försöka steka få till lite mer smak eller så kanske bara kalv smakar lite mesigare än t ex biff.
Toast Skagen

Helstekt kalventrecote på rotfruktspytt, hasselbackspotatis och rosépepparsås


Vit chokladmousse, limemarinerade jordgubbar och en jordgubbe doppad i vit choklad

1 kommentar:

  1. DU verkar ha haft en avkopplande helg....UNNA DIG det.....Hurra..nu sprängde jag 2000-gränsen.

    SvaraRadera