fredag 1 april 2011

Halv åtta hos mig

Igår blev det den tredje "Halv åtta hos mig"-middagen. Jag och fyra tjejkompisar kom på den briljanta idén att köra middagstävlingen "Halv åtta hos mig". Riktigt kul och utmanande. Hittills har det sett ut såhär:

Kompis E:
Förrätt: Rostad paprikasoppa med citronskum,
Huvudrätt: Färsk pasta med parmaskinka
Efterrätt: Vit chokladmousse m. hallon

Jag (på min födelsedag)
Fördrink: "The queens green vanilla dream", rotfruktschips
Förrätt: Rödbetscarpaccio med chevrécreme och pinjenötter
Huvudrätt:  Helstekt oxfilé med pesto, parmesan och prosciutto, potatisterrin och rödvinssås
Efterrätt: Vanilj- och kanelinkokta päron med hemgjord vaniljglass och kolasås

Kompis C:
Förrätt: Ugnsbakad halloumi med tomat och basilika
Huvudrätt: Salami och fetaostfylld kyckling, couscoussallad & vitlökssås
Efterrätt: After eight pannacotta

Alla har haft passande viner men alla dricker inte vin så ibland har det blivit mer och ibland mindre.
Nu har vi två middagar kvar men det är inte så lätt att få ihop detta tjejgäng med allas hektiska scheman. Den som står näst på tur är dessutom höggravid så det dröjer väl till längre fram i vår/sommar till nästa middag. Kul är det iaf! Vi kommer betygsätta i slutet och priset kommer bestå av den stora äran och en flaska champagne/mousserande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar