fredag 22 april 2011

Långfredag

Vilken dag! Jag satte klockan på ringning till imorse. Efter en stadig frukost på havregrynsgröt och en liten smörgås tog jag mig till Friskis & Svettis Skanstull. Ledaren som leder måndagspasset som jag brukar gå på hade ett medeljympapass på 1,5 timme tillsammans med en annan ledare. Riktigt roligt och utmanande men väldigt jobbigt. I 75 minuter höll vi på och varvade kondition och styrka. Kul och annorlunda pass, dock hade de nog inte checkat av med varandra vad de skulle köra på sina låtar, de varvade alltså ledarskapet. Ofta blev det nästan samma övningar och slutet kunde varit lite roligare men det gick bra ändå. Kändes riktigt bra efteråt och just nu är jag mörare än en hängmörad ryggbiff ha ha...

Som om det inte räckte med denna träning så har jag städat hela eftermiddagen här hemma. Känns så skönt att ha det gjort och jag njuter av att ha det fint och rent runt omkring mig. Men nu är jag riktigt, riktigt trött...

Imorgon kommer kusin I och äter påskmiddag med mig. Efter träningen funderade jag ut en trerätters som jag tänkte bjuda henne på och om du läser det här I så hoppas jag du är nöjd med menyn. Kött hittade jag inte idag så ev. cyklar jag till willys och hoppas att de har lammkött kvar. Annars får det blir en nödlösning med ryggbiff, entrecote eller annat gott. Detta tänkte jag laga:

Förrätt: Skagenbakelse
Huvudrätt: Lammracks (el. annat kött), rotfruktspytt el. ugnsrostade rotfrukter och rostad vitlök- och timjansky alt. annan sås (kusinen inte gillar rödvinssås har jag för mig, annars hade jag gjort det)
Efterrätt: Limemarinerade jordgubbar och vit chokladmousse (serveras i varsin skål, har aldrig testat denna kombo så kanske är det inte gott i samma skål)

Välkommen på middag med andra ord!

GLAD PÅSK!!!

2 kommentarer:

  1. Va duktig DU är...GLAD PÅSKKKKKKKKKKK

    SvaraRadera
  2. Det var en perfekt middag. Tack bästa. Är fortfarande mätt. Puss <3

    SvaraRadera