fredag 15 april 2011

Jag har något roligt att berätta....

vi är med................................................. laptop! Äntligen kan livet återgå till det normala, vi kan vara uppkopplade när vi vill (förhoppningsvis) och ta del av världen, yey! Hur klarade vi oss för 20 år sedan utan mobiler och dator/internet. Jag minns när jag och min kompis C skulle träffas. Då ringde vi och sa "vi möts på vårt ställe om 10 min" och så sågs man där. Kom den andra sent så väntade man snällt eller började gå åt hennes håll. Och var någon inte hemma när man ringde så lämnade man meddelande till den som svarade, så enkelt. Ring mig när du kan. Man var inte alltid uppkopplad med allt som hände, behövde inte kolla sin mejl hundra ggr om dagen osv. Men det finns såklart många positiva saker med dagens teknik. Men numera håller man kontakten via facebook och mejl istället för att ringa och höras. Inte alla förstås men jag gör det med många. Å andra sidan har man "kontakt" med många från ens uppväxt och skoltid som man annars inte hade vetat så mycket av.

För övrigt har det väl inte hänt så mycket spännande den senaste veckan. Jobbat, tränat och försökt hinna med det viktigaste här hemma. Det blir stökigt så himla fort hemma hos oss. Nu har vi dessutom hållt på i hallen så det ligger några sorteringshögar här och där. Ska bara hitta orken och ta itu med dem. Måste iofs göra det snarast då vi får barnvaktshjälp imorgon då min kusin I och hennes man kommer hit. Vi ska på dubbelt 30-årskalas, tvillingarna M och D fyller år och även deras syster. Dilemmat som vanligt blir.. vad ha på sig? Min partygarderob ekar tyvärr ganska tom då det inte blir så mycket fester i en småbarnsmammas liv. Har iofs aldrig varit värsta partydjuret men ändå. Har dessutom gått upp de kilona jag gick ner i början av året så man känner sig inte så jävla hot. Funderar på en detox igen för att rensa ut allt skit man stoppat i sig på sistone. Hamnat i den onda sockerspiralen igen. Synd då jag äntligen kommit igång med träningen igen. Förra veckan blev det 3 pass och denna vecka hittills 2 pass och imorgon planerar jag för den tredje.

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. ......DU NÄRMAR DIG..ge inte upp...släpp in våren och känn...det ordnar sig...Du ver vad du vill..
    http://www.youtube.com/watch?v=XatzX6WQ2ec&feature=related

    SvaraRadera