torsdag 22 september 2011

Text

Jag gillar ju texter av olika slag, dikter som låttexter. Jag förundras alla som kan skriva om sina känslor och formulera sig så väl. Jag skrev en del själv när jag var yngre, var väl mycket som behövde komma ut då. Tyvärr har min diktbok försvunnit någonstans, hade varit riktigt kul att läsa nu när man är vuxen. Jag läser en massa låttexter och försöker lägga dem någonstans i minnesbanken. Är det en vän som är ledsen så kan de få sig en text i inboxen el. dyl. Är jag kär så uttrycker jag mig gärna i form av texter som träffar rätt. Och som nu, när jag går igenom det jag går igenom så hittar man en hel del texter/dikter som passar in på det med.


BE MYSELF (Tony Bennett)
The party's over, the game is ended,
the dreams I dreamed went up in smoke.
They didn't pan out as I had intended;
I should know how to take a joke.
I'll go my way by myself, this is the end of romance.
I'll go my way by myself, love is only a dance.
I'll try to apply myself and teach my heart to sing.
I'll go my way by myself like a bird on the wing,
I'll face the unknown, I'll build a world of my own;
No one knows better than I, myself, I'm by myself alone.
I'll go my way by myself, here's how the comedy ends.
I'll have to deny myself love and laughter and friends.
Grey clouds in sky above have put a blot on my fun.
I'll try to fly high above for a place in the sun.
I'll face the unknown, I'll build a world of my own; 
No one knows better than I, myself, I'm by myself alone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar