fredag 2 september 2011

In time

Lite dåligt med bloggande. Google chrome har kraschat på datorn och jag kommer inte åt bloggen på mozilla firefox. Inte så mycket roligt att rapportera ändå. Livet rullar på, hösten närmar sig. Jag skulle ju för två veckor sedan börja ta tag i hälsan igen med bra mat och träning men ja.. jag hittar inte riktigt den där känslan jag är ute efter. Jag vill men inte tillräckligt uppenbarligen. Extrakilona verkar sitta som berget med. Har ändrat kosten men det verkar inte hända så mkt, eller det händer inte så snabbt som jag vill och så snabbt som det funkat förut. Är det åldern? eller kanske rentav livssituationen som påverkar? Lite kaotisk tillvaro med mycket jobbiga saker som tar det mesta av min tankeverksamhet. Jag försöker iaf tänka att allt löser sig till det bästa, på något sätt gör de det. Mycket praktiska saker behöver också fixas. Stora E har börjat skolan, lilla E går på dagis, båda föräldrarna jobbar heltid, försöker träna, separation, renovera det sista i lägenheten inför försäljning, försäljning av bostadsrätt, leta ny bostad, osv osv.. ok, jag inser mina begränsningar lite iaf.. det är mitt problem, att inse mina begränsningar, jag kan INTE acceptera detta ha ha.. Jag VILL, jag KAN och jag SKA. Kanske bara måste acceptera att ta en sak i taget. Just nu är kanske inte komma-i-form på priolistan även om jag mår mycket bättre av det. Kanske viktigare att göra det som måste göras; renovera det sista och sälja lgh och hitta ny bostad. Efter det flytta och få någorlunda ordning på livet och göra det så bra som möjligt för barnen, landa landa landa... sen kommer mamman.. hoppas bara jag inte väger 1000 kg när allt det där andra är ordnat.. In time...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar